W ostatnim czasie wśród osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, bardzo popularny stał się ocet jabłkowy. Powstaje on na bazie fermentacji owoców, którą wywołują bakterie octowe. Ma bursztynowy kolor i charakterystyczny jabłkowy zapach. Jest często stosowany jako dodatek do sałatek i dań mięsnych.

 

SPIS TREŚCI:

1. Ocet jabłkowy – jak wpływa na odchudzanie?

2. Odchudzanie z octem jabłkowym – efekty

3. Jak go stosować?

 

 

1. Ocet jabłkowy – jak wpływa na odchudzanie?

Działanie lecznicze octu jabłkowego było znane już w starożytnym Egipcie

i wśród Rzymian. Przyspiesza on bowiem trawienie, pobudza wydzielanie soków żołądkowych i syntezę enzymów trawiennych.


Jego zaletą jest również to, że pomaga rozszczepiać tłuszcze i usuwa ich złogi, co skutkuje obniżeniem masy ciała. Właściwości te zawdzięcza takim składnikom, jak polifenole w tym kwas chlorogenowy i katechina, beta-karotenowi oraz flawonoidom. W skład octu jabłkowego wchodzą także minerały, witaminy oraz pektyny. Aby mieć pewność, że mamy ocet jabłkowy dobrej jakości, najlepiej zrobić go samemu w domu. Nie jest prawdą, że picie octu jabłkowego pozwala spalić tłuszcz w szybkim tempie.


WYBRANE DLA CIEBIE: Berrator - opinie i sklep - sprawdź!

Początki kuracji octem dają takie efekty, ale jest to raczej wynik odwadniających właściwości tego produktu. Jeśli przy tym wypijamy dużo wody, efekt detoksykujący jest większy, a pozbywanie się złogów także wpływa na zmniejszenie wagi. Picie octu jabłkowego wpływa na trawienie, ponieważ wydziela się więcej soków trawiennych, a enzymy trawienne są szybciej syntetyzowane. Wpływa to na zwiększenie tempa przemiany materii.


Wspomniany efekt detoksykujący oraz obecność pektyn i fitozwiązków również wspomaga ten proces. Jednak przestrogą dla osób, które chciałyby w ten sposób przyspieszyć przemianę materii, powinien być fakt, że nie można przesadzać z octem jabłkowym, aby nie podrażnić śluzówki żołądka.


Czy są osoby, które nie mogą go stosować? Skutki uboczne może wywołać u osób, które mają problemy wrzodowe lub wrażliwy żołądek. Nie powinny one sięgać po tradycyjny ocet jabłkowy, a jedynie po suplementy z nim.


2. Odchudzanie z octem jabłkowym – efekty

Ocet jabłkowy wspomaga rozszczepianie cząsteczek tłuszczowych, dzięki czemu stosując racjonalną dietę z ograniczeniem kalorii oraz aktywny tryb życia, wspomoże on w spalaniu tkanki tłuszczowej, a przy okazji zostanie obniżony poziom cholesterolu. Nie należy jednak liczyć na zadowalające efekty w momencie, kiedy dieta będzie polegała tylko na piciu octu jabłkowego bez zmiany nawyków żywieniowych.


Ograniczenie słodyczy, ciast, podjadania, stałe pory posiłków oraz aktywność fizyczna, a do tego dołączenie octu jabłkowego da oczekiwany efekt. Stopniowe zmienianie nawyków żywieniowych z tych, które doprowadziły do nadmiernego gromadzenia tkanki tłuszczowej na takie, które powinny zostać z nami na stałe, czyli te dobre oraz powolne zrzucanie zbędnej tkanki tłuszczowej spowoduje, że ryzyka wystąpienia efektu jo-jo nie będzie.


Samo picie octu jabłkowego i powrót do starych, złych nawyków żywieniowych spowoduje, że kilogramy wrócą, ponieważ nie zachowamy zasad zdrowego, racjonalnego odżywiania.


3. Jak go stosować?

Jaki przepis zastosować na rozcieńczenie octu jabłkowego? Dla dobrych efektów należy rozpuścić 2–3 łyżeczki octu jabłkowego w szklance przegotowanej wody i pić 2 do 3 razy dziennie małymi łykami przed posiłkami. Jeśli jego smak nie jest odpowiedni, można go poprawić miodem, dodając jedną jego łyżeczkę do roztworu.


W sprzedaży znajdują się także tabletki, które w swoim składzie mają ocet jabłkowy. Jak je stosować? Dawkowanie to 1–3 tabletek dziennie przed posiłkami. Opinie o tych tabletkach na forum są różne, ale to zależy także od oczekiwań. Stosowanie tylko tabletek nie spowoduje chudnięcia.

 

Dieta Kliniczna

Istnieje kilkadziesiąt jednostek chorób dietozależnych. Choroby te powstają w wyniku nieprawidłowego odżywiania i niewystarczającej aktywności fizycznej – innymi słowy, są możliwe do uniknięcia, jeśli dbamy o zdrowy styl życia. Do najczęściej występujących zaliczamy cukrzycę typu II, otyłość, nadciśnienie tętnicze, miażdżycę, niektóre nowotwory, zapalenia jelit, alergie. Te choroby dotyczą coraz liczniejszego grona ludzi i wymagają zmiany nawyków żywieniowych. Często jest to pierwszy krok podejmowany przez specjalistów. Należy wyeliminować źródło problemu (poprawić dietę, wdrożyć aktywność fizyczną, zadbać o higienę snu czy zredukować źródła stresu), czasem na wczesnym etapie choroby np. cukrzycy, jest to jedyna i wystarczająca metoda terapeutyczna.Niestety w przypadku schorzenia istniejącego już długi czas, może okazać się niewystarczająca. Wówczas dieta stanowi doskonały fundament pod leczenie farmakologiczne prowadzone przez lekarzy.

Czym różni się dieta kliniczna od standardowej?

W stanie chorobowym gospodarka energetyczna organizmu może ulegać zmianom. W zależności od schorzenia zapotrzebowanie na poszczególne składniki również może się zwiększać lub zmniejszać. Podczas opracowywania diet klinicznych, inaczej leczniczych bierzemy pod uwagę wszystkie te zmienne. Uwzględniamy schorzenia, przewlekłe leczenie, zalecenia lekarskie, wyniki badań, co pozwala na lepsze dopasowanie jadłospisu do potrzeb organizmu. W zależności od rodzaju problemu dobieramy składniki diety, ustalamy bilans energii, makro i mikroskładników, aby jak najlepiej zaspokoić zapotrzebowanie organizmu.

W dietach klinicznych zwracamy baczną uwagę na odpowiednie do potrzeb ustalenie proporcji makroskładników: białka, tłuszczu i węglowodanów. Mogą one podlegać wahaniom i w kontekście problemów zdrowotnych i wymagać modyfikacji.

Stąd oferujemy naszym podopiecznym m.in.:
Diety
niskotłuszczowe
Diety
wysokobiałkowe
Diety o kontrolowanej ilości węglowodanów
Diety
lekkostrawne
Diety
wysokobłonnikowe
Diety
bezglutenowe
Indywidualnie zbilansowana dieta kliniczna
to doskonały sposób na:
Łagodzenie przebiegu wielu chorób
Leczenie niektórych chorób dietozależnych
Zmniejszenie dolegliwości związanych z niektórymi chorobami
Walkę z nadmierną masą ciała
Leczenie otyłości
Poprawę profilu glikemii i lepszą kontrolę cukrzycy typu II
Poprawę wyników badań
Poprawę samopoczucia i stanu odżywienia organizmu
Zwiększenie energii i wydajności
Niekiedy zmniejszenie dawek lub odstawienie przyjmowanych leków (choroby związane z glikemią, nieprawidłowy poziom cholesterolu, nadciśnienie)
Poprawę ogólnego stanu zdrowia
Zmniejszenie dolegliwości jelitowych – zaparcia, wzdęcia, niestrawność
Dieta kliniczna może/powinna
być stosowana w chorobach:
Metaboliczne: cukrzyca typu 2, insulinooporność
Wątroby
Przewodu pokarmowego
Nerek
Trzustki
Serca i układu krążenia
Dna moczanowa
Borelioza
Endokrynologiczne
Anemia
Ginekologiczne
Nowotworowe
Autoimmunologiczne
Tarczycy
Jak komponujemy diety kliniczne:
1

Plan żywieniowy bazuje na łatwo dostępnych nisko przetworzonych produktach,z uwzględnieniem sezonowości warzyw i owoców.

2

Zawsze bierzemy po uwagę preferencje podopiecznego, a w razie potrzeby mamy do dyspozycji wymienniki produktów.

3

Mamy na uwadze komfort użytkowników diety, więc dostosowujemy plany do ich możliwości kulinarnych, czasu pracy i czasu na przygotowanie posiłków.

4

Dieta kliniczna to świetny sposób na zapewnienie organizmowi energii i sił do walki z chorobą.

5

Stwarzamy optymalne warunki, dostarczamy do organizmu wszystkich niezbędnych składników, zapobiegamy niedoborom lub wyrównujemy istniejące, zwiększamy komfort trawienny.

Jaki jest Twój cel?
Wybierz Cel z listy poniżej
Wybierz pakiet


ZOBACZ RÓWNIEŻ:

4 produkty, które przyśpieszą twój metabolizm
Naturalne spalacze tłuszczu
Popraw swoje trawienie