Odchudzanie to praca, którą trzeba wykonywać sumiennie, ponosząc wiele wyrzeczeń. Inaczej może nie przynieść oczekiwanych efektów. Czasem, mimo wysiłku, jaki wkładamy w odchudzanie, wyniki są mizerne. Nasz zapał słabnie, a kilogramów nie ubywa. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka.


SPIS TREŚCI:

1. Ograniczenie kaloryczności

2. Ograniczenie węglowodanów

3. Brak ruchu

4. Podjadanie, słodycze, alkohol

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Ograniczenie kaloryczności

Często zdarza się, że kiedy jedna dieta nie przynosi efektów, zmieniamy

ją na następną. Ta z kolei zakończona została sukcesem, ale efekt jojo spowodował powrót nadprogramowych kilogramów. Kolejna dieta przestała już przynosić efekty i tak zostało. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest spowolnienie metabolizmu ciągłymi dietami niedopasowanymi do osoby odchudzającej się.


Często są to diety ze zbyt niską kalorycznością, która nie wystarcza nawet na pokrycie zapotrzebowania podstawowej przemiany materii.


W takiej sytuacji organizm zwalnia przemianę materii, by nie doprowadzić do wyniszczenia organizmu, w związku z tym spadek wagi jest mały bądź zatrzymuje się całkowicie.


2. Ograniczenie węglowodanów

Notorycznym błędem popełnianym przez osoby odchudzające się,

a utrwalonym przez modę na diety białkowe, jest rezygnowanie

z węglowodanów w diecie. Przekonanie o tym, że pieczywo tuczy, wzięło się z błędnej interpretacji propozycji wykluczenia z diety oczyszczonych produktów zbożowych, a więc białego pieczywa, drobnych kasz, białego makaronu czy ryżu. Jedzenie takich produktów rzeczywiście nie jest wskazane zbyt często. Fabryka Siły Sklep


Za to ich pełnoziarniste odpowiedniki są w diecie bardzo pożądane.

Są źródłem energii, która uwalnia się stopniowo, nie powodując nagłych napadów głodu. Zatem rezygnując z pieczywa i innych produktów zbożowych, trwamy w diecie, gubiąc kilogramy. Następnie osiągamy zamierzony efekt i w rozmiarze 36 wracamy do jedzenia pieczywa i to najczęściej w wersji oczyszczonej.


Na diecie odchudzającej najlepszym rozwiązaniem jest, nauczyć się, jaką ilość pieczywa możemy zjeść, chudnąc – żeby później móc na stale ciszyć się zgrabną sylwetką.


3. Brak ruchu

Przekonanie o tym, że dieta wystarczy, żeby schudnąć, jest nie

do końca prawdziwe. Oczywiście wszystko zależy od wieku osoby,

która się odchudza, ilości diet, które przeszła i jeszcze innych czynników. Jednak faktem jest, że aktywność fizyczna powinna być obecna w życiu, każdej osoby na co dzień, a szczególnie tej, która się odchudza. Ćwicząc, zwiększamy metabolizm, ujędrniamy ciało i przyspieszamy efekty.


W procesie odchudzania dieta to 70%, pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Żeby dobrze ćwiczyć, trzeba dobrać aktywność, do swoich możliwości. Gdy już się wciągniemy w aktywne życie, będziemy się zastanawiać, jak kiedyś mogliśmy bez tego żyć.


4. Podjadanie, słodycze, alkohol

"Jedno ciastko nie zaszkodzi, jednego drinka mogę wypić. Przecież wszystko jest dla ludzi...". Często wymówki tego typu prowadzą

do zakończenia diety bądź jej marnych efektów. Jeśli jesteśmy w stanie zjeść jedno ciastko i powiedzieć stop, to można raz na jakiś czas sobie pozwolić na takie odstępstwo. Podobnie z drinkiem – lecz jeśli spowoduje

lawinę kolejnych, to nie ma się co okłamywać, ale stanąć przed wyborem: wolę jeść ciastka, czy wyglądać szczupło i zdrowo?


Czasem warto spisać swoje starania, sposób, w jaki prowadzimy dietę

i podzielić się z kimś swoimi zapiskami. Najlepiej, gdy będzie to dietetyk. Sami często nie zdajemy sobie sprawy ze swoich błędów, a zapisując wszystko, możemy nieprawidłowe sytuacje szybko wyeliminować

i spokojnie chudnąć.