Diety cud odeszły do lamusa. Coraz bardziej popularne staje się promowanie zdrowych nawyków żywieniowych w drodze do uzyskania zgrabnej sylwetki. Zdrowe odżywianie, odpowiednia dawka ruchu i wzbogacenie diety w produkty spalające tłuszcz – to skuteczna strategia, by rozprawić się z nadwagą. A spalacze tłuszczu? No cóż, do Was należy decyzja.

 

SPIS TREŚCI:

1. Pieprz cayenne

2. Kurkuma, cynamon, witamina C

3. Zielona herbata, kawa, ocet jabłkowy

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Pieprz cayenne

Jego aktywną substancją jest kapsaicyna odpowiadającą za ostry smak. Jej spożycie powoduje wzrost termogenezy organizmu, co zwiększa jego zdolność do spalania tkanki tłuszczowej. Przyprawa ta może być dodawana w ilości 1/2–1 łyżeczki w ciągu dnia. Inne ostre przyprawy takie jak papryczka chilli to także termogeniki, które wpływają na spalanie tłuszczu.


2. Kurkuma, cynamon, witamina C

Kurkuma zmniejsza szybkość magazynowania się tłuszczu w komórkach wątroby, wspomaga jego metabolizm, wykazuje także lekkie działanie termogeniczne. Przyczynia się także do szybszej regeneracji po wysiłku fizycznym. Skuteczne działanie kurkumy jest możliwe przy przyjmowaniu 
1 łyżeczki dziennie. Cynamon pozwala ustabilizować poziom insuliny, co zmniejsza apetyt na słodycze i napady wilczego głodu.

 

Witamina C przyspiesza metabolizm, rozpuszcza tłuszcze i przyspiesza

ich spalanie. Jej źródłem są warzywa i owoce, dlatego powinny być dodatkiem do każdego posiłku. Najwięcej witaminy C znajduje się

w papryce, czarnych porzeczkach, natce pietruszki i cytrusach.

 

3. Zielona herbata, kawa, ocet jabłkowy

Kilka filiżanek dziennie naparu zielonej herbaty pomoże w hamowaniu apetytu, przyspieszy metabolizm, zahamuje odkładanie tkanki tłuszczowej oraz zwiększy jej spalanie poprzez zwiększenie termogenezy. Może także zahamować nieco wchłanianie tłuszczu z przewodu pokarmowego.

 

Kawa – jej aktywnym składnikiem jest kofeina. Działa ona pobudzająco, czemu towarzyszy poprawa zdolności wysiłkowych. Nasila aktywność szlaków metabolicznych, przez co stwarza korzystne warunki do spalania tkanki tłuszczowej. Kofeina to bardzo często używany obecnie składnik tabletek odchudzających.


Zawartość kofeiny w kawie różni się w zależności od gatunku oraz sposobu przygotowania. By osiągnąć efekt, należy wypić kawę o zawartości 100–150 mg kofeiny (porcja espresso to ok. 60–80 mg), najlepiej rano lub przed planowanym wysiłkiem. Wieczorem lepiej jej unikać.

 

Ocet jabłkowy – jego aktywnym składnikiem jest kwas jabłkowy.

Nie przyczynia się on bezpośrednio do spalania tkanki tłuszczowej,

ale hamuje wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Nie należy jednak tego nadużywać, ponieważ stosowanie go w dużych ilościach spowoduje,

że wraz z tłuszczem nie będą się wchłaniać witaminy w nim zawarte. Może to doprowadzić do problemów zdrowotnych.