Piperyna jest coraz częściej polecana przez dietetyków i coraz popularniejsza wśród osób na diecie. Zawiera ją pieprz i stanowi naturalną alternatywę w walce z nadwagą i tłuszczem. Zwalcza ona jego nadmiar w organizmie poprzez hamowanie tworzenia się nowych komórek tłuszczowych. Poniżej dokładnie opiszę jej działanie i zastosowanie.

 

SPIS TREŚCI:
1. Co to jest piperyna?
2. Kto powinien ją stosować?
3. Działanie piperyny
4. Piperyna – dawkowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Co to jest piperyna?

Piperyna to alkaloid, który występuje w pieprzu czarnym, odpowiada

za jego ostry, piekący smak. Znajduje się ona w wierzchniej warstwie owoców pieprzu czarnego. Możemy ją również spotkać

w suplementach diety jako środek wspomagający odchudzanie.

 

Piperyna wzmaga wydzielanie soków trawiennych (żołądkowego, trzustkowego i jelitowego), poprawia i przyspiesza trawienie. Hamuje apetyt na słodycze, naturalnie reguluje gospodarkę cukrową i tłuszczową

w organizmie, poprawia przyswajanie substancji pokarmowych, pomaga spalać tłuszcz.


2. Kto powinien ją stosować?

Piperyna może być stosowana zarówno przez zawodowych sportowców,

jak i osoby trenujące rekreacyjnie. Używa się jej w celach leczniczych. Znalazła zastosowanie w terapii odchudzającej i podnoszącej wydolność fizyczną oraz psychiczną. Ponadto pobudza ona pracę układu pokarmowego, zwiększa wydzielanie soku żołądkowego, co skutkuje lepszym trawieniem substancji odżywczych.

 

3. Działanie piperyny

Do największych zalet, jakie niesie ze sobą stosowanie piperyny, możemy zaliczyć następujące właściwości:

– piperyna obniża poziom tłuszczu w krwiobiegu;

– pobudza wydzielanie noradrenaliny i adrenaliny;

– wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu immunologicznego;

– wzmaga wydzielanie soków trawiennych (żołądkowego, trzustkowego, jelitowego), a także usprawnia trawienie pokarmu;

– podnosi temperaturę ciała;

– przyspiesza metabolizm;

– zwiększa odporność;

– wpływa na proces lipolizy;

– sprzyja budowaniu masy mięśniowej poprzez podnoszenie ciepłoty ciała;

– podnosi poziom wydolności fizycznej i psychicznej;

– skutecznie redukuje tkankę tłuszczową.

 

4. Piperyna – dawkowanie

Zalecane dawkowanie piperyny wynosi 5–10 mg 1–2 razy dziennie przez 3 miesiące, potem należy zrobić 1–2 miesiące przerwy i wznowić stosowanie. Najlepiej przyjmować ją przed śniadaniem i wysiłkiem fizycznym. Osobom z ciężkimi chorobami układu krążenia zaleca się konsultację z lekarzem przed rozpoczęciem stosowania piperyny.