Kasza jaglana jest u nas trochę niedoceniana, a szkoda. Należy do bardzo zdrowych kasz. Dostarcza naszemu organizmowi sporo łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi. Można ją stosować w jadłospisach, w których eliminuje się gluten, ponieważ jest wytwarzana z prosa – zboża bezglutenowego. Przedstawiamy zatem inspirację na śniadanie – jaglankę z borówkami i słonecznikiem.

 

SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze

 


1. Niezbędne składniki

– 5 łyżek kaszy jaglanej (65 g)

– garść borówek (120 g)

– łyżka słonecznika (12 g)

– kubek jogurtu naturalnego (200 g).


2. Sposób przyrządzenia

Przygotowanie jaglanki jest bardzo proste: wypłukaną kaszę wsypujemy do ok. 170 ml wrzącej wody (co stanowi dwukrotność masy kaszy) i gotujemy ok. 15 minut. Następnie do ugotowanej kaszy dodajemy kubek jogurtu naturalnego, borówki oraz słonecznik. Jaglanka gotowa!


3. Wartości odżywcze

Białko: 18,3 g

Węglowodany: 68,4 g

Tłuszcze: 10,5 g

Błonnik: 3,7 g

 

Łączna wartość kaloryczna: 430 kcal.