Jajka są świetnym produktem. Dostarczają wszystkich niezbędnych dla naszego organizmu aminokwasów, wielu witamin oraz składników mineralnych. Między innymi wapnia i magnezu, które wpływają na regenerację mięśni. Z tego powodu warto wpleść je w nasza codzienną dietę, zwłaszcza w okresie treningów.

 

SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze

 


1. Niezbędne składniki

– 2 jajka (110 g)

– pomidor (180 g)

– garść szpinaku (25 g)

– łyżka oleju rzepakowego (10 g)

– 2 kromki chleba pełnoziarnistego (70 g)

– przyprawy: sól, pieprz.


2. Sposób przyrządzenia

Przygotowanie jajecznicy rozpoczynamy od rozgrzania oleju na patelni. Następnie na patelnię dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora i chwilę go podsmażamy. Po chwili dodajemy garść szpinaku oraz wbijamy jajka. Przyprawiamy solą i pieprzem, delikatnie mieszamy. Gdy jajka się zetną, jajecznica jest gotowa.

 

3. Wartości odżywcze

Białko: 19,6 g

Węglowodany: 28 g

Tłuszcze: 25,8 g

Błonnik: 5,3 g

 

Łączna wartość kaloryczna: 411 kcal