Odpowiednie przygotowanie do treningów na siłowni to podstawa. Bez tego bardzo trudno odnaleźć się w kulturystycznym środowisku. Plan treningowy na masę mięśniową tylko z pozoru wydaje się łatwy. Mało osób wie, co robić po treningu, czy trening aerobowy można wykonywać w domu, wykorzystując jedynie rower treningowy etc. Dobre przygotowanie zapewni przebrnięcie przez początkową fazę treningów, która zdaniem wielu jest najważniejsza.

 

SPIS TREŚCI:
1. Plan działania to podstawa
2. Odpowiedni strój
3. Podstawowy sprzęt jest niezbędny

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Plan działania to podstawa

Motywacja do treningu jest największa przed jego wykonaniem. Jeśli nie ma się podstawowej wiedzy, spada z każdą kolejną sesją. Plan działania należy mieć jeszcze przed rozpoczęciem treningów. Na jego kompletność składa się jasno określony cel i plan jego realizacji.

 

Cel powinien nie tylko być ograniczony w czasie, co zwiększa szansę jego realizacji, ale również powinien być możliwy do zrealizowania. Nikt przecież w ciągu miesiąca nie zdobędzie tytułu Mr Universe, bo jest to po prostu niemożliwe, zwłaszcza jeśli dana osoba dopiero rozpoczyna swoje treningi.

 

Warto również podzielić plan działania na części. Na przykład przez pierwsze pół roku skupić się na budowaniu jakościowej masy mięśniowej (z jak najmniejszym dodatkiem tkanki tłuszczowej), a następnie rozpocząć podkreślanie zdobytej muskulatury dzięki treningowi na rzeźbę.

 

2. Odpowiedni strój

Być może dla wielu osób nie jest to takie oczywiste, ale jakość treningu podnosi dobrze dobrany strój. Niedopuszczalne jest ćwiczenie w plażowych klapkach czy jeansowych spodniach. Jak więc należy się ubrać?

 

Warto zaopatrzyć się w cienkie przewiewne spodnie dresowe oraz koszulkę, która również zapewni dopływ powietrza do skóry. Jeśli na siłowni panuje stosunkowo niska temperatura bądź pojawiają się przeciągi, należy zaopatrzyć się w bluzę treningową. Przeziębienie stawów barkowych nie należy do przyjemnych. Fabryka Siły Sklep

 

3. Podstawowy sprzęt jest niezbędny

Skuteczny trening siłowy można przeprowadzić nawet z ograniczoną liczbą sprzętu. Wystarczy do tego sztanga, dwa stojaki pod gryf, ławeczka oraz dwie hantelki. Bardzo ważnym przyrządem jest także drążek do podciągania – bez względu na to, czy będzie on rozporowy, czy montowany do ściany, ewentualnie sufitu.

 

Osoby początkujące treningi mogą rozpocząć również w domowym zaciszu i bazować jedynie na ćwiczeniach wykorzystujących ciężar własnego ciała. Jest to świetna forma zdobycia podstaw przed przejściem do bardziej wymagających ćwiczeń w treningu siłowym.