Osoby dopiero rozpoczynające swoje treningi, które nie mają możliwości skorzystania z odpowiedniego sprzętu, np. ze względu na brak czasu bądź dużą odległość siłowni od miejsca zamieszkania, wcale nie są na straconej pozycji. W takim przypadku początkujący może bez wahania zdecydować się na trening w domu z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku i własnej masy ciała.

 

SPIS TREŚCI:
1. Co daje trening w domu?
2. Dlaczego warto polecić go osobie początkującej?
3. Na czym należy się skupić?
4. Zasady treningu w domu dla początkującego

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Co daje trening w domu?

Pierwszy plan treningowy na masę, trening obwodowy, trening cardio (niezbędny rower treningowy) czy trening funkcjonalny można wykonać w domu. Wystarczy tylko odrobina kreatywności, a domowe sposoby są świetnym wstępem do późniejszych treningów na siłowni.

 

Trening w domu pomaga opanować podstawowe ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, tj. pompki, pompki z nogami na podwyższeniu, przysiady, wykroki czy podciąganie na drążku. Zamiast drążka można wykorzystać nawet gałąź drzewa.

 

Trening w domu jest także świetną metodą przygotowania do cięższych treningów na siłowni. Ponadto pomaga zaoszczędzić czas, który w innym przypadku musiałby zostać przeznaczony na dojazd do klubu fitness i powrót do domu, dlatego jest polecany osobom dysponującym małą ilością wolnego czasu.

 

2. Dlaczego warto polecić go osobie początkującej?

Trening w domu daje osobie początkującej wszystkie niezbędne bodźce, które w dalszej perspektywie umożliwią sukcesywne budowanie wymarzonej sylwetki!

 

Dzięki takim treningom osoba początkująca poznaje podstawowe grupy mięśniowe, a co za tym idzie – główne ruchy, które pomagają je rozwijać. Uczy się również wytrwałości i cierpliwości, zwłaszcza jeśli na początku była w stanie wykonać zaledwie 2 pompki i 10 przysiadów! Fabryka Siły Sklep

 

3. Na czym należy się skupić?

Jeśli trenujemy w domu, oszczędzamy przede wszystkim czas, możemy bardziej skupić się na rozwoju mięśni. W tym czasie należy przyłożyć szczególną wagę do odpowiedniej techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

 

Warto także już teraz stosować rozgrzewkę i potreningowe rozciąganie.

 

4. Zasady treningu w domu dla początkującego

Trening siłowy w domu rządzi się swoimi prawami. Przede wszystkim ćwiczenia wykonuje się z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, sprzętu codziennego użytku bądź minimalnej ilości sprzętu, który również można znaleźć na siłowni, jak hantle czy drążek do podciągania.

 

Trening w domu można przeprowadzać w dowolnej formie. Dla osoby początkującej najlepsze będą trening FBW lub trening obwodowy i wykonywanie trzech pełnych sesji w ciągu tygodnia.