Owsianka to wspaniały pomysł na śniadanie. Jest łatwa w przygotowaniu

i bardzo smaczna. Płatki owsiane nie tylko sycą, dzięki zawartości błonnika, ale także pomagają w obniżaniu poziomu cholesterolu. Są także źródłem witamin z grupy B. Warto zatem, aby na stałe zagościła w naszym jadłospisie.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– 5 łyżek płatków owsianych zwykłych lub górskich (50 g)

– 1 średnia brzoskwinia (85 g)

– łyżka żurawiny suszonej (12 g)

– łyżka słonecznika łuskanego (10 g)

– kubek jogurtu naturalnego (180 g)


2. Sposób przyrządzenia

Na początku wsypujemy płatki owsiane do miski i zalewamy je wrzącą wodą mniej więcej do poziomu płatków. Następnie odczekujemy 5 minut, aby płatki zmiękły i dodajemy resztę składników: pokrojoną w kostkę brzoskwinię, jogurt naturalny, słonecznik i suszoną żurawinę. Owsianka jest gotowa!


3. Wartości odżywcze

Białko: 17 g

Węglowodany: 75 g

Tłuszcze: 12,1 g


Łączna wartość kaloryczna: 450 kcal.