Placuszki to świetny pomysł dla entuzjastów zdrowych śniadań na słodko. Przygotowując je, dostarczymy sobie beta-karotenu zawartego w puree

z dyni oraz dzięki użyciu mąki pełnoziarnistej, błonnika regulującego pracę jelit.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– pół szklanki puree z dyni (105 g)

– 3 łyżki maślanki (45 g)

– jajko (56 g)

– pół szklanki mąki pełnoziarnistej (65 g)

– 1/4 szklanki płatków owsianych (25 g)

– łyżeczka sody oczyszczonej

– łyżka miodu (24 g)

– 2 łyżki jogurtu naturalnego (40 g)

– łyżka oleju rzepakowego (10 g)

– szczypta soli


2. Sposób przyrządzenia

Mieszamy w misce mokre składniki – jajko, puree z dyni, maślankę oraz miód. Dodajemy przesianą przez sito mąkę pełnoziarnistą, sodę oczyszczoną, odrobinę soli i zmielone w blenderze płatki owsiane. Wszystko mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy i smażymy placuszki. Po usmażeniu możemy je polać jogurtem naturalnym.


3. Wartości odżywcze

Białko: 23,9 g

Węglowodany: 92,3 g

Tłuszcze: 19,7 g

Błonnik: 11,3 g


Łączna wartość kaloryczna: 637 kcal.