"Zawody? Nie, nie, to nie dla mnie, tam wszyscy już tyle potrafią, a ja co? Umiem wykonać kilka wejść siłowych i krokodylka. Będą się ze mnie śmiać. Jak niby mam się przygotować do takich zawodów?" - znacie to skądś? Mam nadzieję, że ten artykuł zmotywuje was do udziału w zawodach.


SPIS TREŚCI:

1. Nieważne, co mówi reszta!

2. Kwestia indywidualna

3. Jak mam przygotować się do zawodów?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Nieważne, co mówi reszta!

Część osób boi się wyzwań, boją się opinii innych ludzi. Są też tacy, którzy lubią wyzwania i podejmują się każdych napotkanych na swojej drodze.

Z zawodami jest tak samo. Jedni trenują już parę lat, ale brakuje im odwagi, aby wystartować w zawodach – a inni już po krótkim czasie są gotowi do "walki" i aktywnie uczestniczą we wszystkich wydarzeniach.


Jak już kiedyś wspominałem, udział w zawodach, jest idealną okazją do wymiany doświadczeń i co najważniejsze - do ich gromadzenia. Udział

w zawodach to najlepsza nauka, bo nauka na własnych błędach.


2. Kwestia indywidualna

I tu pojawia się pytanie: "po jakim czasie jesteśmy w stanie stwierdzić,

że przyszedł czas na wystartowanie w pierwszych zawodach z klasą"?

Czy nasze umiejętności sprostają wymogom sędziów? Z mojego doświadczenia wynika, że czas, po jakim można wystartować w zawodach, jest tak naprawdę kwestią indywidualną. Fabryka Siły Sklep


Znam takich zawodników, którzy pokazują naprawdę wysoki poziom,

a trenują dopiero rok czy dwa. Czasami z tego powodu jestem załamany, ale od razu uzmysławiam sobie, że aktualnie początkujący mają wszystkie potrzebne informacje, jak trenować i jeść, dostępne na wyciągnięcie ręki. Internet jest przepełniony informacjami - wystarczy jedynie dużo czytać.


Jak szybki będziecie mieli progres, zależy od tego, jaki tryb życia prowadzicie. Czy mieliście do czynienia z innymi aktywnościami sportowymi oraz jak się odżywiacie. Nadwaga niestety nie pomaga w treningu.


3. Jak mam przygotować się do zawodów?

Jeżeli trenujecie stosunkowo krótko, możecie mieć problemy 

z przygotowaniami do zawodów. Faktem pozostaje to, że dobrą bazą jest wykonywanie ćwiczeń podstawowych, tzw. base. Niezależnie od tego, czy od zawodów dzieli nas miesiąc, czy dwa tygodnie, pozwolą nam utrzymywać siłę i wytrzymałość do końca przygotowań.


Co do samego występu, radzę wam ułożyć i przemyśleć cały pokaz, dopracować szczegóły oraz starać się wykonywać wszystko pod wybraną muzykę. Pamiętajcie o tym, aby po każdym treningu układu dowolnego wykonać choćby podstawową piramidę do spalonej serii. W trakcie prób sami zobaczycie, czego wam brakuje. Całkiem możliwe, że będziecie zmuszeni do poprawienia dynamiki.


Podam kolejną ważną wskazówkę. Nie starajcie się, aby wasz występ zapełnić ciężkimi i skomplikowanymi elementami, które udało się wam wykonać raz czy dwa razy w życiu. Uwierzcie mi, że stres spowoduje najprawdopodobniej spalenie tej figury. Najlepiej oprzeć swój występ

o takie figury, które wykonujecie idealnie i przy wykonaniu których czujecie się pewnie!


Jeżeli potraficie wykonać wejście siłowe różnymi chwytami, to bardzo was proszę i radzę, nie wykonujcie po 5-6 powtórzeń w każdym chwycie.

To bardzo zmęczy wasze mięśnie, a dla sędziów wystarczy jeżeli wykonacie 2-3 powtórzenia. Pamiętajcie, że każde zawody przede wszystkim są organizowane dla integracji i wspólnej zabawy. Właśnie dlatego warto uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach, brać udział w zawodach

i integrować się z innymi na polskiej scenie Street Workout.