Bieganie to piękny sport, który pomimo tego, że jest odrębną dyscypliną sportową, jest ściśle związany ze sportami sylwetkowymi. Ważne jest nie tylko to, jak biegamy, ale również to, gdzie biegamy – o czym w artykule. Nie należy wzbraniać się przed bieganiem. Dobrze przeprowadzony trening to świetny plan na szybkie odchudzanie. Ponadto na pierwsze efekty nie będzie trzeba długo czekać!

 

SPIS TREŚCI:
1. Bieganie po twardych nawierzchniach – unikaj tego!
2. Biegaj po miękkim podłożu
3. Wykorzystaj ułożenie terenu
4. Świetnym rozwiązaniem pozostaje bieżnia

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Bieganie po twardych nawierzchniach – unikaj tego!

Jeśli biegamy na zewnątrz w ramach treningu aerobowego, powinniśmy trzymać się kilku wytycznych, które przede wszystkim pomogą zachować zdrowie.

 

Bieganie po twardych nawierzchniach takich jak asfalt, beton, kostka brukowa, droga zbudowana z kamieni itp. niszczy stawy w nogach! Dzieje się tak za sprawą zbyt małej sprężystości podłoża, przez co energia biegu dobitnie oddziałuje zwrotnie na ludzkie stawy – zwłaszcza te znajdujące się w kostkach oraz kolanach. Ból może pojawić się bardzo szybko, lepiej więc zapobiegać niż leczyć!

 

2. Biegaj po miękkim podłożu

O wiele lepszym rozwiązaniem będzie bieganie po podłożu, które nie jest tak twarde. Ograniczy to do minimum negatywne skutki mogące spotkać biegacza w trakcie przebieżek. Jest to również umiejętne zapobieganie urazom mechanicznym i przede wszystkim dbanie o stawy.

 

Świetnie do takiego zdrowego biegania nadają się boczne ziemiste drogi czy bieżnie z tartanu. Trening z powodzeniem można przeprowadzać więc bez obecności specjalistycznego sprzętu, nawet na wakacjach. Ponadto osoby odważne i niebojące się zimna mogą z powodzeniem kontynuować bieganie zimą. Plan mający na celu odchudzanie można więc realizować cały rok. Dodatkowo wzmocnimy w ten sposób naturalną odporność. Trening biegowy, niezależnie od warunków pogodowych, zapewni zdrowie na długie lata. Fabryka Siły Sklep

 

3. Wykorzystaj ułożenie terenu

Jeśli osobie biegającej zależy na podniesieniu intensywności wysiłku, musi poszukać wzniesienia. Najpierw należy obrać optymalną trasę z uwzględnieniem jak najmniejszej liczby dziur, kamieni, drzew czy walających się gałęzi, ponieważ każdy niepożądany przedmiot na trasie może grozić kontuzją, o którą podczas biegania w terenie nietrudno!

 

Po wybraniu i oczyszczeniu trasy można wbiegać na wzniesienie i z niego zbiegać. Podniesie to intensywność treningu – zyska na tym po pierwsze biegacz, bowiem ma świetne miejsce do wykonywania treningu cardio. Po drugie zyska na tym również jego ciało, spali więcej kilokalorii i co za tym idzie – zredukuje ilość podskórnej tkanki tłuszczowej.

 

4. Świetnym rozwiązaniem pozostaje bieżnia

Nie musisz się przejmować, jeśli na stałe mieszkasz w centrum miasta lub 
w okolicach nie ma miejsca, które mógłbyś wykorzystać do wykonywania treningów biegowych. Alternatywą dla biegania terenowego i świetnym rozwiązaniem w przypadku braku możliwości ćwiczenia na świeżym powietrzu pozostaje dobrze znana bieżnia.

 

Zasady są dokładnie takie same jak w trakcie biegania, dodatkowo masz możliwość regulacji intensywności treningu dzięki wyborowi odpowiedniego programu biegania, ustawienia czasu aktywnej pracy, dostosowania prędkości biegu do własnych możliwości oraz zmiany pochylenia bieżni. Dodatkowo na bieżąco możesz monitorować liczbę spalanych kilokalorii.

 

Pozostaje tylko biegać! W końcu bieganie to zdrowie, spalone kilokalorie, lepsza sylwetka i radość na co dzień. Bieganie to także dla niektórych coś więcej niż sport – to styl życia.