Bieganie to piękny sport, który pomimo że jest odrębną dyscypliną sportową, ściśle związany jest ze sportami sylwetkowymi. Ważne jest nie tylko, jak biegamy, ale również gdzie biegamy – o czym w artykule.


Nie ma co wzbraniać się przed bieganiem. Dobrze przeprowadzony trening to świetny plan na szybkie odchudzanie. Ponadto na pierwsze efekty nie będzie trzeba długo czekać!


SPIS TREŚCI:
1. Bieganie po twardych nawierzchniach – unikaj tego!
2. Biegaj po miękkim podłożu
3. Wykorzystaj ułożenie terenu
4. Świetnym rozwiązaniem pozostaje zawsze bieżnia

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Bieganie po twardych nawierzchniach – unikaj tego!

Jeśli biega się na zewnątrz w ramach treningu aerobowego, powinno trzymać się kilku wytycznych, które przede wszystkim pomogą zachować zdrowie.


Bieganie po twardych nawierzchniach takich jak asfalt, beton, kostka brukowa, droga zbudowana z kamieni itp. niszczy stawy w nogach! Dzieje się tak za sprawą zbyt małej sprężystości podłoża, przez co energia biegu dobitnie oddziałuje zwrotnie na ludzkie stawy – zwłaszcza te znajdujące się w kostkach oraz kolanach. Ból może pojawić się bardzo szybko, lepiej więc postawić na zapobieganie niż leczenie!


2. Biegaj po miękkim podłożu

O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na bieganie po podłożu, które nie jest tak twarde, aby do minimum ograniczyć negatywne skutki mogące spotkać biegacza w trakcie przebieżek. Jest to również umiejętne zapobieganie urazom mechanicznym i przede wszystkim dbanie o stawy.


Świetnie do takiego zdrowego biegania nadają się boczne ziemiste drogi czy bieżnie z tartanu. Trening z powodzeniem można przeprowadzać więc bez obecności specjalistycznego sprzętu będąc nawet na wakacjach. Ponadto osoby odważne i nie bojące się zimna mogą z powodzeniem kontynuować bieganie zimą. Plan mający na celu odchudzanie można więc realizować cały rok. Dodatkowo wzmocni się w ten sposób naturalną odporność i trening biegowy, niezależnie od warunków pogodowych zapewni zdrowie na długie lata. Fabryka Siły Sklep


3. Wykorzystaj ułożenie terenu

Jeśli osobie biegającej zależy na podniesieniu intensywności swojego wysiłku, musi ona poszukać wzniesienia. Najpierw należy obrać optymalną trasę z uwzględnieniem jak najmniejszej liczby dziur, kamieni, drzew czy walających się gałęzi, ponieważ każdy niepożądany przedmiot na trasie biegu może grozić kontuzją, o którą podczas biegania w terenie nie jest trudno!


Po obraniu i oczyszczeniu trasy można wbiegać i zbiegać z wniesienia. Podniesie to intensywność treningu – zyska na tym po pierwsze biegacz, bowiem ma świetne miejsce do wykonywania treningu cardio. Po drugie zyska na tym również jego ciało, spali więcej kalorii i co za tym idzie, zredukuje zasoby podskórnej tkanki tłuszczowej.


4. Świetnym rozwiązaniem zawsze pozostaje bieżnia

Nie ma co się przejmować, jeśli na stałe mieszka się w centrum miasta czy
w okolicach nie ma miejsca, które można by wykorzystać do wykonywania treningów biegowych. Alternatywą dla biegania terenowego oraz zawsze świetnym rozwiązaniem w przypadku braku możliwości ćwiczenia na świeżym powietrzu pozostaje dobrze znana bieżnia.


Zasady są dokładnie te same, co w trakcie biegania, dodatkowo ma się możliwość regulacji intensywności treningu dzięki wyborowi odpowiedniego programu biegania, ustawienia czasu aktywnej pracy, dostosowania prędkości biegu pod własne możliwości oraz zmiany pochylenia bieżni. Dodatkowo na bieżąco można monitorować ilość spalanych kalorii.


Nie pozostaje nic innego jak biegać! W końcu bieganie to zdrowie, spalone kalorie, lepsza sylwetka i radość na co dzień. Bieganie to także dla niektórych coś więcej niż sport – to styl życia.