Druga część poradnika odpowiadającego na pytanie postawione w tytule, mianowicie – jak trenować? Czytelnik znajdzie tu garść porad związanych z treningiem na redukcję tkanki tłuszczowej oraz treningiem pozwalającym rozwijać mięśnie również poza obrębem siłowni.


SPIS TREŚCI:
1. Jak trenować na siłowni, aby schudnąć?
2. Jak trenować poza siłownią?



1. Jak trenować na siłowni, aby schudnąć?

Trening na redukcję podskórnej tkanki tłuszczowej, wbrew powszechnym opiniom, najlepiej przeprowadzać z dużymi ciężarami oraz stosunkowo małą liczbą powtórzeń w serii. Tego dowodzą ostatnie badania naukowe. Do lamusa odchodzą metody z dużą liczbą powtórzeń, natomiast z małym ciężarem, co często nie tylko nie pomagało zachować na odpowiednio wysokim poziomie masy mięśniowej, ale również wiązało się ze spadkiem siły mięśni.


W tym przypadku również wskazany będzie trening FBW, lecz zmienia się w nim liczba serii i powtórzeń. Dobrym posunięciem będzie zdecydowanie się na metodę 5x5, czyli 5 serii i 5 powtórzeń ze stosunkowo dużym ciężarem w jednej serii. Z pewnością nie obejdzie się bez pomocy partnera treningowego.


W przypadku osób posiadających dużą nadwagę, wskazany będzie trening aerobowy. Osoby o stosunkowo dobrej sylwetce, bez skrajnie dużego odsetku tłuszczu, mogą wybrać dwie metody.


Pierwszą jest bazowanie jedynie na treningu siłowym i deficycie kalorycznym. Druga zaś jest za wprowadzeniem w plan treningowy metody treningu HIIT, czyli niczego innego jak wysiłku anaerobowego, który pozwala zachować mięśnie, paląc przy tym tkankę tłuszczową.


W przypadku osób skrajnie otyłych, ilość obciętych kalorii w dziennej racji żywieniowej może przekraczać nawet wskazane 500 kcal. Niemniej jednak, najczęściej ujmowane są kalorie w wartościach od 250 do 500 kcal.


2. Jak trenować poza siłownią?

Należy zacząć od tego, iż trening na siłowni z wykorzystaniem wolnych ciężarów najskuteczniej uderza w struktury mięśniowe, powodując ich rozwój, jednak trening poza siłownią może być świetnym wprowadzeniem do późniejszych, cięższych sesji przeprowadzanych już na siłowni.


Trening poza siłownią to trening z wykorzystaniem chociażby obciążenia własnego ciała oraz sprzętu codziennego użytku w domowych warunkach. Świetnym rozwiązaniem jest także trenowanie w domu, garażu czy plenerze z taśmami bądź linkami TRX, gdzie ważną rolę odgrywają mięśnie brzucha, pomagające zachować odpowiednią pozycję w trakcie ćwiczeń. Z pomocą taśm szybko i skutecznie można poćwiczyć klatkę piersiową bądź biceps, nawet w czasie służbowego wyjazdu, czy będąc na wakacjach. Fabryka Siły Sklep