Jeśli rozpoczynamy trening siłowy, powinniśmy mieć pewność, że ze zdrowiem wszystko jest w porządku. W przeciwnym wypadku zamiast budować sylwetkę marzeń, można tylko sobie zaszkodzić, narażając się tym samym na utratę zdrowia, a być może nawet życia!


Warto w związku z tym przed przystąpieniem do treningów przeprowadzić kompleksowe badania.

 

SPIS TREŚCI:
1. Kto nie może trenować na siłowni?
2. Jakie badania należy wykonać przed przystąpieniem do treningów?

 

 

1. Kto nie może trenować na siłowni?

Sport to zdrowie, lecz w niektórych przypadkach to właśnie on może stanowić zagrożenie dla ludzkiego zdrowia, a nawet życia.

 

Wzmożona aktywność fizyczna nie jest wskazana w przypadku osób cierpiących na problemy sercowe oraz układu krwionośnego. W ich przypadku zbyt duża intensywność wysiłku może prowadzić do poważnego zagrożenia zdrowia bądź nawet życia. Osoby z nadciśnieniem tętniczym z kolei przed rozpoczęciem treningów powinny skontaktować się z lekarzem oraz skorzystać z pomocy trenera personalnego.

 

Trening na siłowni może stanowić zagrożenie także dla osób, które cierpią na cukrzycę. W przypadku cukrzyków długotrwały wysiłek może prowadzić do spadku poziomu cukru we krwi, co z kolei może prowadzić do omdlenia bądź utraty życia.

 

Wejście na wysokie obroty treningowe nie jest też wskazane w przypadku osób, które cierpią na długotrwałe problemy zdrowotne. Podobnie osoby cierpiące na problemy z kręgosłupem powinny uważać na swoje zdrowie.

 

Osoby nadmiernie otyłe powinny stopniowo wprowadzać aktywność fizyczną do swojego planu. Duża masa ciała, słaba wydolność i nieprzygotowane do wysiłku fizycznego mięśnie skutecznie udaremniają przeprowadzenia efektywnego treningu. W takich przypadkach stopniowo należy zwiększać intensywność treningów – rozpoczynać od spacerów i zrzucać kilogramy z pomocą zdrowej, ułożonej przez specjalistów diety.

 

2. Jakie badania należy wykonać przed przystąpieniem do treningów?

Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z siłownią i chcące zadbać o swoją sylwetkę powinny niezwłocznie udać się do lekarza pierwszego kontaktu po skierowania na odpowiednie badania.

 

Przed przystąpieniem do treningów należy obowiązkowo przeprowadzić:
– badanie krwi,
– badanie moczu,
– badanie wykazujące poziom składników mineralnych w organizmie,
– badanie EKG,
– badanie tzw. próby wysiłkowej, dzięki której można wykryć choroby serca, dające o sobie znać wyłącznie w trakcie wzmożonego wysiłku. Fabryka Siły Sklep

 

Dopiero po przejściu wszystkich badań pozytywnie można bez obaw o własne zdrowie przystąpić do treningu siłowego. W końcu sport ma poprawiać zdrowie, a nie je pogarszać.