L-tyrozyna to aminokwas endogenny, produkowany w sposób naturalny przez nasz organizm. W niektórych sytuacjach wytwarzana ilość może być niewystarczająca i wymagane jest dodatkowe uzupełnienie jej w diecie lub suplementami diety. L-tyrozyna ma pozytywny wpływ na ciało, o czym piszę poniżej.

 

SPIS TREŚCI:
1. Co to jest tyrozyna?
2. Kto powinien stosować?
3. Tyrozyna – działanie
4. Jak dawkować L-tyrozynę?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Co to jest tyrozyna?

L-tyrozyna jest jednym z 22 aminokwasów budujących białka mięśniowe.

W naszym organizmie pełni funkcję prekursora w syntezie neurotransmiterów: dopaminy, adrenaliny i noradrenaliny. Wykazuje pozytywne działanie podczas wzmożonych wysiłków i w stanach przemęczenia. L-tyrozyna należy do związków endogennych, czyli takich, które są produkowane w ludzkim ustroju. Jednak by było to możliwe, nasz organizm musi posiadać odpowiednią ilość innego aminokwasu – fenyloalaniny. Jest uważana za niezbędny aminokwas.


2. Kto powinien stosować?

Pozytywne działanie tyrozyny odczują w szczególności osoby ciężko trenujące, sportowcy, osoby otyłe, ale i osoby regularnie korzystające z solarium. Ponadto jej stosowanie szczególnie zaleca się osobom, które potrzebują wzmocnić swój organizm, a także chcą skutecznie walczyć z pojawiającym się przemęczeniem i stresem.

 

Oznaką niskiego poziomu tyrozyny mogą być zmiany hormonalne (niedoczynność tarczycy), obniżenie nastroju, trudniejsze zapamiętywanie informacji i inne zmiany psychiczne. Suplementacja tyrozyną jest wzbroniona dla osób ze zbyt wysokim poziomem dopaminy. Nie mogą jej również stosować osoby chorujące na czerniaka.

 

3. Tyrozyna – działanie

Tyrozyna ma wiele korzystnych działań:

– usuwa zmęczenie fizyczne i psychiczne powstałe na skutek długotrwałego, intensywnego wysiłku fizycznego dzięki utrzymaniu optymalnego stężenia neurotransmiterów;

– zwiększa i poprawia zdolność koncentracji przy zwiększonym obciążeniu w szkole i pracy zawodowej, podczas stosowania diety redukcyjnej i w stanach ogólnego wyczerpania organizmu;

– wspomaga pracę mózgu oraz zwiększa odporność na stres;

– ogranicza apetyt.

 

Ponadto aminokwas ten stymuluje produkcję melaniny, ułatwiającej opalanie i chroniącej skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego.

 

4. Jak dawkować L-tyrozynę?
Tyrozyna jest obecnie dostępna w formie kapsułek, proszku lub tabletek. Choć dawki nie są dokładnie określone, przyjmuje się, że porcje

od 0,5 do 2 g są bezpieczne, lecz jednocześnie mogą okazać się zbyt małe do efektywnego działania. Zwyczajowo poleca się stosowanie od 100 do 150 mg preparatu na każdy kilogram masy ciała. Niemniej jednak warto pamiętać, że suplementacja tyrozyną w dozach powyżej 10 g może okazać się zbyt silna w działaniu. Dlatego też ważne jest, by dawka została dostosowana indywidualne do aktualnych potrzeb i wagi.

WARTO PRZECZYTAĆ: Berrator - opinie i jak stosować oraz gdzie kupić