Wielu nawet zawodowych kulturystów decyduje się na poranne sesje cardio, mające na celu spalenie większych ilości podskórnej tkanki tłuszczowej. Ich krokami idą zwykłe osoby, które chcą sobie w ten sposób zapewnić możliwie najlepsze efekty. Czy jednak jest to dobra droga?

 

SPIS TREŚCI:
1. Cardio na czczo – plusy
2. Minusy
3. Kto może robić, a kto powinien unikać ćwiczenia z rana?


Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Cardio na czczo – plusy

Zdaniem wielu ćwiczących oraz trenerów, trening na czczo pomaga spalać większe pokłady podskórnej tkanki tłuszczowej. Dzieje się tak tylko wówczas, gdy osoba ćwicząca rano zapewni sobie odpowiednią ochronę dla mięśni i spożyje 20 gram aminokwasów rozgałęzionych BCAA. W przeciwnym wypadku nie tylko tłuszcz może spalać się wolniej niż w czasie tradycyjnej sesji cardio po treningu, ale również może na tym ucierpieć masa mięśniowa.

 

 

2. Minusy

Aktywność fizyczna tuż po przebudzeniu może prowadzić do problemów

z kręgosłupem, w tym przepukliny międzykręgowej. Dzieje się tak, ponieważ w czasie snu dyski pomiędzy kręgami ulegają nawodnieniu, przez co łatwo je uszkodzić w czasie porannej aktywności fizycznej. Ich wyschnięcie (zejście płynu rdzeniowego) zajmuje około godziny, dlatego trening cardio na czczo ma sens dopiero po godzinie od pobudki. Dodatkowo ranny trening może pogłębić katabolizm mięśniowy przy złym odżywianiu, a więc proces spalania tkanki mięśniowej.

  Fabryka Siły Sklep

Źle wykonywany trening cardio na czczo z rana może przyczynić się do zwiększonej degradacji mięśni, jeśli osoba wcześniej nie zadba o odpowiednią ochronę mięśni, np. za pomocą aminokwasów rozgałęzionych BCAA, które należy przyjąć przed ćwiczeniami cardio. Dzięki natychmiastowemu przedostaniu się do krwiobiegu, aminokwasy rozgałęzione BCAA chronią mięśnie przed degradacją.

 

Trening cardio na czczo rano, jak sama nazwa wskazuje, odbywa się przed spożyciem jakiegokolwiek posiłku. W związku z powyższym, energia zużyta na aktywność będzie niższa, przez co adekwatnie spali się mniej kalorii, a co za tym idzie, mniej podskórnej tkanki tłuszczowej ulegnie degradacji.

 

3. Kto może robić, a kto powinien unikać ćwiczenia z rana?

Trening cardio na czczo z rana ma swoje uzasadnienie tylko i wyłącznie

w przypadku osób cierpiących na dużą nadwagę bądź nawet otyłych. Ze względu na bardzo duży odsetek podskórnej tkanki tłuszczowej, powinny one wykonywać łagodne sesje cardio, co będzie stopniowo zwiększać możliwości wydolnościowe, wzmacniać cały aparat ruchu, a także palić dodatkowe pokłady tłuszczu.