Kwas ursolowy to substancja, która sportowcom pomaga w utrzymaniu i rozbudowywaniu masy mięśniowej. Ponadto pozytywnie wpływa na kształtowanie męskiej sylwetki i wykazuje właściwości polegające na podnoszeniu testosteronu w ciele.

 

SPIS TREŚCI:
1. Kwas ursolowy – podstawowe informacje
2. Kwas ursolowy – działanie
3. Kwas ursolowy – dostępność
4. Kwas ursolowy – dawkowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Kwas ursolowy – podstawowe informacje
Kwas ursolowy to związek występujący naturalnie w wielu roślinach, jednak największe jego stężenie możemy znaleźć w skórce jabłka oraz ziołach, jak bazylia czy lawenda. Kwas ursolowy wykazuje pozytywne działanie na układ krwionośny oraz wpływa na metabolizm glukozy poprzez oddziaływanie na receptory insulinowe. Przypisuje mu się również działanie przeciwbakteryjne. Obecnie trwają badania nad wpływem tego związku na mięśnie szkieletowe. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że kwas ursolowy jest w stanie nasilać syntezę białek mięśniowych poprzez regulowanie pracy białek odpowiedzialnych za metabolizm i wzrost komórkowy. Jednak dokładny mechanizm tego działania wymaga dokładniejszego badania.

 

2. Kwas ursolowy – działanie
Do najważniejszych właściwości kwasu ursolowego możemy zaliczyć przede wszystkim wpływ tego związku na układ krwionośny, szczególnie ochronę śródbłonka naczyniowego. Korzystne działanie stosowania suplementów, w skład których wchodzi kwas ursolowy, jest zalecane szczególnie osobom aktywnym fizycznie oraz starającym się zmniejszyć masę swojego ciała. W wyniku przeprowadzonych badań naukowych stwierdzono, że kwas ursolowy może nasilać lipolizę, czyli rozkład tkanki tłuszczowej.

 

Należy wspomnieć o tym, że kwas ursolowy wpływa pozytywnie na insulinopodobny czynnik wzrostu IGF-1. Substancja korzystnie oddziałuje na aktywność receptorów insulinowych i IGF-1 – dzięki temu możliwa jest aktywacja procesów mających na celu między innymi wzrost komórek mięśniowych.


3. Kwas ursolowy – dostępność
Na rynku rzadko możemy znaleźć monopreparaty z kwasem ursolowym. Substancja jest dostępna zazwyczaj w preparatach wieloskładnikowych. Przede wszystkim są to stacki kreatynowe oraz środki mogące zwiększać poziom testosteronu w organizmie. Fabryka Siły Sklep

 

4. Kwas ursolowy – dawkowanie
Dawkowanie zależy od konkretnego produktu. Należy uważnie przeczytać ulotkę na opakowaniu i stosować się do zaleceń producenta suplementu.

Kwas ursolowy można dostarczać wraz z dietą. Substancja znajduje się w owocach, np. jabłkach, jagodach, borówkach, żurawinie i śliwkach. Ponadto sporo kwasu ursolowego jest w przyprawach, w tym w rozmarynie, tymianku, oregano i bazylii.