Aminokwasy rozgałęzione BCAA to składnik wielu produktów wysokobiałkowych, który spełnia w ludzkim organizmie bardzo ważną rolę. Odżywki typu BCAA polecane są zwłaszcza tym osobom, które na co dzień poddają swoje ciało dużym wysiłkom siłowym. Czym jest BCAA i jak należy je dawkować?

 

SPIS TREŚCI:
1. Czym jest BCAA?
2. Jakie spełnia zadanie w organizmie?
3. Dawkowanie BCAA

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc


 

1. Czym jest BCAA?

BCAA to aminokwasy rozgałęzione zawarte w pokarmach. Znajdują się w produktach wysokobiałkowych pochodzenia zwierzęcego (wołowina, produkty mleczne) i roślinnego (siemię lniane, migdały, sezam). Dużą ilość BCAA zawierają także odżywki białkowe.

 

Ludzki organizm nie jest w stanie sam wytwarzać tych związków, dlatego należy dostarczać je z zewnątrz za pomocą odpowiednio zbilansowanych posiłków oraz trafnego wyboru suplementów diety. Bardzo ważne jest także odpowiednie dawkowanie tego suplementu, o czym później.

 

2. Jakie spełnia zadanie w organizmie?

BCAA dzięki temu, że nie musi być trawione w wątrobie, od razu dostaje się do krwiobiegu. Wraz z krwią jest ono transportowane bezpośrednio do komórek mięśniowych. Wpływa pozytywnie na anabolizm mięśniowy, hamując jednocześnie negatywne w skutkach działanie katabolizmu.

 

Dodatkowo odpowiednie dawkowanie aminokwasów rozgałęzionych BCAA wpływa na zwiększone wydzielanie hormonów anabolicznych: hormonu wzrostu oraz insuliny. Fabryka Siły Sklep

 

Regularne stosowanie przez osoby ćwiczące siłowo pomaga rozbudowywać struktury mięśniowe (dzięki zwiększeniu syntezy białek) oraz spalać tłuszcz. W drugim przypadku aminokwasy rozgałęzione BCAA należy połączyć z węglowodanami. Świetnie tutaj sprawdzi się połączenie preparatu z gaine-rem.

 

Ponadto wpływają na regenerację mięśni i ośrodkowego układu nerwowego. W związku z tym można sobie pozwolić na bardziej intensywne treningi. Zwiększa się także szybkość i jakość możliwości regeneracyjnych organizmu.

 

3. Dawkowanie BCAA

Kluczową rolę w stosowaniu suplementu diety BCAA odgrywa odpowiednie dawkowanie preparatu. Tylko tak możliwe będzie uzyskanie wszystkich wyżej wymienionych korzyści.

 

W badaniach nad skutecznością działania BCAA wykorzystywano w doś-wiadczeniach dawki od 3 do 20 g preparatu. W praktyce osoby trenujące najczęściej wykorzystują porcje wynoszące od 7 do 20 g – dlatego założono, iż 10 g BCAA w ciągu doby jest optymalną ilością do zadziałania w organizmie. Warto też pamiętać, że w większości popularnych produktów na 1 g preparatu przypada około 0,8 g czystych aminokwasów.

 

REKLAMA
16-krotny Mistrz Świata Jarosław Olech stosuje Nr 1 na wzrost siły i masy mięśniowej
Darmowa dostawa!
+ Indywidualny plan dietetyczny + Poradnik treningowy