Siłownia to nie tylko miejsce, w którym kształtuje się sportową sylwetkę, można nabawić się tam niejednej choroby. Wystarczy jednak przestrzegać kilku wytycznych, aby to ryzyko zminimalizować praktycznie do zera. Oto one!

 

SPIS TREŚCI:
1. Dobierz odpowiedni strój
2. Weź na trening 2 ręczniki
3. Obowiązkowo bierz prysznic po treningu
4. Zaopatrz się we własną butelkę wody
5. Nie dotykaj twarzy dłońmi
6. Rękawiczki do treningu to podstawa

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Dobierz odpowiedni strój

W celu zadbania o komfort w trakcie treningu należy po pierwsze dobrać odpowiedni strój do ćwiczeń, a więc koszulkę, spodenki oraz buty. W przypadku pań do tej listy należy jeszcze dodać dopasowany sportowy biustonosz. Warto wybrać nieco droższy, ale przede wszystkim dobrej jakości strój sportowy. Dzięki temu, pomimo potu, pomaga on przede wszystkim utrzymać na odpowiednim poziomie proces termogenezy organizmu.

 

2. Weź na trening 2 ręczniki

Dlaczego aż 2? Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta.

 

Pierwszy, większy ręcznik będzie służył do zabezpieczenia sprzętu. W związku z tym warto wybrać taki, w którym można rozróżnić stronę, która ma spoczywać na sprzęcie, oraz tę, do której będzie przylegać sylwetka ćwiczącego. Dzięki temu po pierwsze chronimy się przed zarazkami zostawionymi przez inne osoby, które nie przestrzegają zasad higieny na wspólnej sali fitness, a po drugie chronimy sprzęt np. przed własnym potem. Fabryka Siły Sklep

 

Z kolei mniejszy ręcznik posłuży jako wielka chusteczka. Obetrzemy nim pot z czoła lub wytrzemy spocone dłonie.

 

3. Obowiązkowo bierz prysznic po treningu

Letni prysznic po treningu pozwala zrelaksować się zmęczonemu ciału, jest to również element udanej regeneracji. Letnia woda schładza rozgrzane ciało do optymalnej temperatury. Ponadto prysznic ma jeszcze jedno zastosowanie. Pozwala oczyścić spocone dotąd ciało z resztek potu, a także pozbyć się potencjalnego przykrego zapachu.

 

W celu zapewnienia sobie maksymalnego komfortu powinniśmy korzystać z klapek. Chodzenie boso sprawia, że rośnie ryzyko nabawienia się grzybicy na stopach.

 

4. Zaopatrz się we własną butelkę wody

Trening z przyjacielem to wspaniała sprawa. Działa motywująco,
a w przypadku gdy jedna osoba zapomni swojej wody, zawsze można skorzystać przecież z jednej butelki. Jakoś wystarczy do końca treningu!

 

Takim oto sposobem szybko można nabawić się chorób jamy ustnej bądź próchnicy! Nigdy pod żadnym pozorem nie należy używać wspólnej butelki wody. Należy zawsze o niej pamiętać i uczulić na tę kwestię przyjaciela.

 

5. Nie dotykaj twarzy dłońmi

W trakcie treningu nie należy dotykać skóry twarzy spoconymi i przede wszystkim zabrudzonymi dłońmi. Skóra twarzy jest niezwykle delikatna, w związku z czym bardzo łatwo możemy złapać infekcję. Dodatkowo na zabrudzonej cerze pojawiają się wypryski. Z pewnością nie wygląda to ładnie i obniża nasz komfort. Dłoni nie należy również wycierać tą samą częścią mniejszego ręcznika, którą wycieramy twarz. W ten sposób również można przenieść bakterie i brud.

 

6. Rękawiczki do treningu to podstawa

Korzystanie z rękawiczek treningowych to podstawa. Po pierwsze chronią w pewnym stopniu dłonie przed kontaktem ze śladami, które pozostawiły wcześniej ćwiczące osoby.

 

Po drugie pomagają uniknąć otarć, zadrapań a także odcisków, zapewniają nienaganną kondycję skóry dłoni – nadal pozostanie gładka i przyjemna w dotyku.

 

Po trzecie ułatwiają kontrolę ciężaru przez zabezpieczenie gryfu przed ślizganiem się. Taki problem może pojawić się w przypadku spoconych dłoni.