Trening, wbrew wielu powszechnym opiniom osób, które nigdy nie miały sztangi w rękach, nie jest tylko bezmyślnym machaniem żelastwem. Prawdą jest, iż nawet ciężar należy umieć odpowiednio wypychać, by zapewnić sobie rezultaty. O tym, na co należy zwracać uwagę podczas treningu, poniżej.


SPIS TREŚCI:
1. Poprawna technika
2. Czucie ćwiczonych mięśni
3. Optymalna ilość i długość przerw
4. Przestrzeganie planu
5. Nawadnianie organizmu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Poprawna technika

Najważniejsza w całym treningu jest poprawna technika wykonywania ćwiczeń. Jej nabycie wymaga niemałej wprawy, ale to właśnie na niej będzie bazować się przez cały okres ćwiczenia na siłowni. Niekiedy dopiero za którymś kolejnym razem opanuje się odpowiedni ruch. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość i czekać na ten moment.


Ponadto poprawna technika wykonywania ćwiczeń pomaga nie tylko w pełni zaangażować mięśnie do rozwoju, ale też przyczynia się do uniknięcia urazów i poważniejszych kontuzji.


2. Czucie ćwiczonych mięśni

Jest to podejście, które na ogromną skalę zostało rozpowszechnione przez Arnolda Schwarzeneggera. To właśnie sławny Austriak najwięcej i najgłośniej mówił o tym, że ćwiczone mięśnie należy „czuć”. Osiągnięcie takiego stanu rzeczy umożliwiają dwie składowe: poprawna technika, o czym było wcześniej, oraz dobranie odpowiedniego ciężaru.


3. Optymalna ilość i długość przerw Fabryka Siły Sklep

W zależności od wybranej metody treningowej stosuje się przerwy, bądź ogranicza się ich ilość i długość do zupełnego minimum, którym może być jedynie czas na zmianę ćwiczenia na następne.


Jednak jeśli przerwy już występują, to należy zadbać o to, aby przestrzegać przede wszystkim ich ilości oraz czasu, który zależny jest od wielu wytycznych, między innymi celu treningowego. Niemniej jednak w przypadku czasu warto również kierować się własnym instynktem.


Z kolei zbyt duża ilość przerw i zbyt długie przerwy negatywnie odbijają się na intensywności treningu. Ćwiczone mięśnie szybko tracą swoją ciepłotę, przez co zwiększa się ryzyko urazu.


4. Przestrzeganie planu

Plan treningowy powstał po to, aby go przestrzegać. Wprawdzie nie istnieją jakieś przeciwwskazania, które zabraniałyby zamiany ćwiczenia na bardzo podobne, gdy na przykład sprzęt na siłowni jest zajęty, a komuś bardzo się spieszy, niemniej jednak notoryczne pomijanie ćwiczeń czy partii mięśniowych nie wchodzi w grę.


Oczywiście są ćwiczenia, które mogą sprawiać trudność, lecz nawet z czasem mają one szansę stać się jednymi z podstawowych oraz ulubionych w całym wachlarzu ćwiczeń pozycji, który wraz z upływem treningów będzie się poszerzał.


5. Nawadnianie organizmu

W czasie treningu należy zadbać o to, aby utrzymać gospodarkę wodną organizmu na wysokim poziomie. W związku z tym warto zaopatrzyć się w butelkę wody. Najlepszym wyborem jest woda mineralna, bowiem nie tylko nawadnia, ale także dostarcza niezbędnych minerałów.


W dni treningowe ilość spożywanych płynów dodatkowo adekwatnie rośnie
w porównaniu do dni pozbawionych wysiłku fizycznego.