W trakcie treningu bardzo łatwo o popełnienie błędu, który może kosztować nas bolesną kontuzję na dłużej eliminującą nas z treningu. W końcu sport to zdrowie, dlatego nawet na siłowni musisz dbać o odpowiednie bezpieczeństwo w trakcie treningów!

 

SPIS TREŚCI:
1. Odpowiedni strój

2. Technika, technika i jeszcze raz technika

3. Przygotuj się do wysiłku

4. Nie ćwicz sam

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Odpowiedni strój

Jeszcze zanim przekroczy się próg siłowni, należy zadbać o to, aby zabrać ze sobą odpowiedni strój, specjalistyczne obuwie oraz butelkę wody mineralnej, najlepiej niegazowanej, by nie mieć do czynienia z uczuciem przepełnienia po kilku łykach.

 

Strój nie może ograniczać ruchów. Najlepszym rozwiązaniem będą dresy bądź odzież termoaktywna – dzięki temu zabezpieczy się swoje stawy przed przeziębieniem, co nie jest przyjemnym uczuciem.

 

Wychodząc na trening, należy zostawić w szatni telefon, który tylko niepotrzebnie będzie odwracał uwagę od samego treningu. A przecież na siłownię chodzi się trenować, a nie pisać SMSy czy wrzucać zdjęcia

w lustrze na pompie na Instagrama. Prosty slogan, o którym warto pamiętać brzmi: „Skup całą swoją uwagę na treningu!".

 

2. Technika, technika i jeszcze raz technika

Pierwszym elementem, który ochroni przed urazami, jest pamiętanie

o odpowiedniej technice wykonywania ćwiczeń. Przewlekłe pomijanie tego elementu może prowadzić od pojawiających się coraz częściej bólów

w różnych obszarach ciała do kontuzji czy wspomnianych urazów!

 

Niepoprawna technika w połączeniu ze zbyt dużymi ciężarami może osobie ćwiczącej wyrządzić jeszcze większą krzywdę!

 

3. Przygotuj się do wysiłku

Zanim jednak zacznie się ćwiczyć, najpierw należy przygotować sprzęt.

W związku z tym niezbędne jest sprawdzenie, czy wszystkie zabezpieczenia są odpowiednio zaciśnięte, czy sprzęt nie jest uszkodzony, czy ciężary na sztandze są odpowiednio dobrane i czy ta sama liczba kilogramów jest na każdym z końców gryfu.

 

Jeśli będzie się ćwiczyć z dużymi ciężarami, np. podczas wykonywania martwego ciągu, warto pamiętać o tym, że zawsze można skorzystać z pasa treningowego, który zabezpieczy tłocznię brzuszną, wzmocni sylwetkę oraz pomoże w wykonywaniu tego skomplikowanego pod względem technicznym ćwiczenia. Z pasa warto korzystać również przy biciu pozostałych rekordów. Może on jedynie przeszkadzać przy wykonywaniu przysiadów.

 

4. Nie ćwicz sam

Warto ćwiczyć z partnerem treningowym. Ćwiczenie z kimś, kto nas zmotywuje lub ma podobny do nas cel, wprowadzi pozytywną sportową rywalizację, podniesie zaangażowanie w trakcie treningu, a także pomoże pracować z większymi ciężarami. W razie czego zawsze przecież można liczyć na pomoc ze strony partnera.