Temat motywacji poruszany jest bardzo często. Dzieje się tak, ponieważ każdy z nas potrzebuje dodatkowego bodźca do działania. Mamy tyle obowiązków, że często sobie z nimi nie radzimy. To zdecydowanie obniża poczucie własnej wartości. W dzisiejszym artykule powiem o metodach budowania pewności siebie. Pewność siebie jest bardzo ważna w życiu. Niezależnie od tego, czy idziemy na randkę, czy na spotkanie biznesowe, musimy pokazać się z jak najlepszej strony. Mamy zaledwie kilka sekund, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie.

 

SPIS TREŚCI:

1. Ubiór, czyli jak cię widzą, tak cię piszą
2. Wygląd zewnętrzny – zarost i fryzura to podstawa
3. Mowa ciała – zadbaj o właściwą postawę!

4. Strefa komfortu – wyjdź z niej!

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Ubiór, czyli jak cię widzą, tak cię piszą

Nie bez powodu istnieje powiedzenie: „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Ubiór jest bezwzględnie ważny. Na randkę nie możemy założyć starej, poplamionej koszulki, jeżeli chcemy wywrzeć dobre wrażenie. Tak samo sytuacja przedstawia się w momencie spotkania biznesowego. Jak więc się ubierać? Przede wszystkim każdy musi znaleźć swój styl. Jednemu mężczyźnie pasuje ubiór casual, w którym czuje się świetnie, natomiast drugi będzie wyglądać dobrze w skrojonej na miarę marynarce. Ubrania powinny być dopasowane do sylwetki, podkreślać jej zalety i ukrywać wady.


Warto też zwrócić uwagę na kolory ubrań. Mogą one odpowiadać naszemu nastrojowi i/lub charakterowi. Są jednak pewne uniwersalne kolory. Na przykład kolor biały kojarzony jest z czystością i niewinnością, a jak wiadomo, białe koszule sprawdzają się świetnie w każdej sytuacji.

 

2. Wygląd zewnętrzny – zarost i fryzura to podstawa

Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, to mam na myśli głównie zarost i fryzurę. Na biznesowych spotkaniach najlepiej sprawdza się gładko ogolona twarz. Wzbudza zaufanie. Niektórzy mężczyźni wyglądają dobrze z brodą lub wąsami. Zarost powinien być jednak schludnie przystrzyżony i dopasowany do kształtu twarzy. To samo dotyczy fryzury. Włosy powinny być ułożone

i schludnie przycięte. Taki wygląd, w który czujemy się dobrze, automatycznie podnosi naszą pewność siebie.

  Fabryka Siły Sklep

3. Mowa ciała – zadbaj o właściwą postawę!

Mowa ciała potrafi wiele powiedzieć. Sposób, w jaki się poruszamy, to, jak gestykulujemy rękami oraz wyraz twarzy, pokazuje drugiej osobie naszą postawę. Warto zadbać o to, aby wrażenie, jakie sprawiamy, było pozytywne. To, jak się czujemy, ma również związek z naszą postawą. Jeżeli więc chcemy czuć się pewnie, wypnijmy pierś i z uniesioną głową zakomunikujmy to.

 

Powstało wiele książek na temat mowy ciała, jednak każda z nich bazuje na jednej, prostej zasadzie. Nasze wewnętrzne przekonania muszą mieć swoje odzwierciedlenie na zewnątrz. Zachęcam każdego do przeczytania przynajmniej jednej pozycji na ten temat.

 

4. Strefa komfortu – wyjdź z niej!

Budowanie pewności siebie nie jest proste. Wymaga czasu i pewnych, często kłopotliwych działań. Takie działania nazywamy wyjściem ze strefy komfortu. Problemów w rozmowach z kobietami najłatwiej będzie pozbyć się go poprzez... rozmowę z nimi. Można pójść do sklepu i porozmawiać z ekspedientkami. Będzie to naturalna rozmowa dotycząca asortymentu sklepu, jednak pozwoli na zbudowanie lepszej oceny samego siebie. Osobiście często wdaję się w niewygodne dyskusje ze sprzedawcami w galeriach handlowych i staram się rozmowę pokierować wedle własnego uznania.

 

Robienie rzeczy, które sprawiają nam trudność, powoduje, że nie tylko budujemy pewność siebie, ale poszerzamy również strefę komfortu. Następnym razem dana czynność nie będzie aż tak trudna. Można to porównać do treningu. Im ciężej ćwiczymy, tym łatwiej później idzie nam rywalizacja w trakcie zawodów sportowych.

 

Podam jedną z najprostszych i mających wiele korzyści metod na wyjście ze strefy komfortu. Kiedy normalnie wstajemy o 7 do pracy, wstańmy o 5 i idźmy pobiegać. Skróćmy czas swojego snu i zmuśmy się do zrobienia tego przez kolejne trzy dni. Okaże się, że nie jest to takie straszne i przyzwyczaimy się do tego, a co za tym idzie – następne wyzwania będą dla nas prostsze.