Temat Street Workout aktualnie jest bardzo popularny. Widzimy wzrost zainteresowania tym sportem na siłowniach. Street Workout stosowany jest jako trening uzupełniający i ogólnorozwojowy – stosują go zawodnicy

w innych sportach. Ktoś opiera na tych ćwiczeniach główną część treningu, a ktoś go uzupełnia. Dlatego ludzie osiągają różne efekty. Dzisiejszy temat –rzeźba – jest aktualny także ze względu na porę roku.


SPIS TREŚCI:

1. Street Workout – dieta

2. Trening na rzeźbę

3. Intensywny trening

4. Czy warto?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Street Workout – dieta

To, jakie efekty osiągnięcie, będzie zależało od waszego podejścia do tego sportu. Czy będziecie opierać cały trening na tych ćwiczeniach, czy stosować je jako uzupełniające. Większe zaangażowanie = lepsze efekty. Trenując Street Workout i prowadząc normalne życie, czasami pozwalamy sobie na różne przysmaki, można przy tym wyglądać dobrze i mieć wysportowaną sylwetkę. Treningi dla rekreacji, dobrego samopoczucia są jak najbardziej wskazane.


Jeżeli będziecie chcieli więcej, włożycie w to większy wysiłek. Mam na myśli coś, co jest podstawą w każdym sporcie - dietę. Pilnując diety, uda wam się szybciej i łatwiej osiągnąć wymarzoną rzeźbę. Pamiętajcie, że od jedzenia zależy zarówno wasze codzienne samopoczucie, jak i ilość sił na treningu. Brak odpowiedniej diety spowoduje, że dla osiągnięcia wyrzeźbionej sylwetki będziecie musieli wykonać więcej powtórzeń lub serii na treningu.


W sprawach diety radzę wam zwrócić się do dietetyka, który zrobi wszystkie badania i pomoże ułożyć właściwy jadłospis. W ten sposób będziecie mieli pewność co do reakcji waszego organizmu na białka, węglowodany oraz tłuszcze oraz o ich przyswajalności. O sobie mogę powiedzieć, że najgorzej znoszę tłuszcze, czuję się okropnie po ich większym spożyciu. Są też osoby, które tak tego nie odczuwają i bardzo potrzebują tłuszczów.


2. Trening na rzeźbę

Tak jak wcześniej napisałem, cel możecie osiągnąć bez diety, ale będzie to wymagało większego wysiłku. W jaki sposób? Wiadomo, poprzez inten-sywniejsze treningi. W Street Workout ćwiczenia wykonujemy z ciężarem własnego ciała. Daje to możliwość wykonania większej ilości powtórzeń, na skutek pracy dużej ilości partii mięśniowych. Jak możemy skutecznie wyrzeźbić sylwetkę? Oto parę sposobów.


Pierwszy jest bardzo prosty – w trakcie wykonania powtórzeń zwiększcie intensywność. Przeważnie wszystkie ruchy wykonujemy nieco wolniej. Dla odsłonięcia mięśni warto przyspieszyć wykonanie powtórzenia. Pamiętajcie o pilnowaniu techniki przy takim treningu. Chcę zauważyć, że przy szybkich powtórzeniach czas wykonania ćwiczenia może ulec zmianie. Mięśnie szybciej się spompują. Fabryka Siły Sklep


Drugi sposób także nie jest wymagający – skracamy czas przerwy między seriami. Efekt będzie jeszcze lepszy jeżeli ilość powtórzeń, w każdej kolejnej serii będzie zwiększała się z kolei przerwa bez zmian. Oczywiście można ustalić stałą liczbę powtórzeń.


3. Intensywny trening

W osobnym punkcie chcę napisać o treningu, podczas którego planujemy sobie parę ćwiczeń i wykonujemy je po kolei. Najczęściej tak wykonywanie ćwiczeń jest nazywane treningiem obwodowym. Nie dziwcie się, trening Street Workout można również poprowadzić w podobny sposób. Ja czasami taki sposób stosuję i powiem, że efekty są zadowalające. Przy tym dodatkowo pracujemy nad wytrzymałością. Na pewno dużo wiecie o ko-rzyściach z takich treningów. Ja dzisiaj powiem więcej o przykładowych treningach.


Jako rozgrzewkę czasami wykonuję następujący set. Łączę podciągania, pompki i przysiady. W taki sposób jestem w stanie rozgrzać całe ciało i przy-gotować mięśnie do większego wysiłku. Nie zapominajcie o tym, żeby przed treningiem również rozgrzać fundament ciała – nogi. Drugi plan to wykonywanie ćwiczeń przez 10 minut. Na każdą minutę, która się zaczyna, wykonujecie na przykład 10 scyzoryków i 10 pompek.


Zamiast pompek możecie wykonać 5 podciągnięć (u mnie przy podciąganiach po 10 minutach niesamowicie paliło brzuch). Jest jeszcze jeden plan. Kiedy ćwiczenie wykonujemy po 10 sekund. Na przykład klasyczne brzuszki i podciągania. Jedyne, co zostaje, to przetestować

i wybrać coś dla siebie.


4. Czy warto?

Dużo osób boi się zacząć treningi Street Workout. Ktoś kieruje się stereotypami twierdząc, że bez ciężaru nie da się rozwijać sylwetki – mięśni. Ktoś myśli, że takimi ćwiczeniami spali mięśnie (przy odpowiedniej diecie jest to  prawie niemożliwe – myślę że efekty chłopaków, którzy trenują jakiś czas to udowadniają). Oczywiście jest to kwestia waszych priorytetów. 

 

Jeśli chcecie zbudować sylwetkę z małą ilością BF, to Street Workout jest idealnym wyborem. Jak ostatnio skomentowałem post na forum, jeżeli ktoś chce ważyć ponad 100 kg, niech idzie w kulturystykę, zasada jest prosta.

Z mojej strony powiem, że warto trenować metodami zaczerpniętymi ze Street Workout. Takimi treningami można osiągnąć dobrą rzeźbę, która nie będzie trzymała się miesiąc (wakacyjna forma), lecz parę miesięcy. Myślę, że materiał, który pojawia się w sieci, jest na to dowodem.