Problem spowolnionego metabolizmu dotyczy wielu osób. Wynika to ze złej diety, zbyt częstych diet redukcyjnych oraz siedzącego trybu życia. Istnieją jednak sposoby, by zwiększyć przemianę materii i cieszyć się znikającą tkanką tłuszczową.

 

SPIS TREŚCI:

1. Aktywność fizyczna

2. Regularne posiłki

3. Jedz śniadanie

4. Nie głoduj

5. Płyny

6. Białkowe posiłki

7. Ostre przyprawy

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Aktywność fizyczna

Bycie aktywnym to podstawa dla dobrego tempa przemian metabolicznych. Aktywność fizyczna powinna być regularna i odbywać się

minimum co drugi dzień, przez 45 minut. To ważne, ponieważ przez pierwsze 20 minut 80% energii pobierane jest z glukozy, później te proporcje zmieniają się. Ważne są ćwiczenia aerobowe, ale wskazane są także ćwiczenia siłowe. Rozbudowanie tkanki mięśniowej powoduje wzrost tempa spalania kalorii, gdyż mięśnie potrzebują więcej energii do pracy.

 

2. Regularne posiłki

Aby organizm właściwie funkcjonował, musi mieć potrzebną do tego energię. Jeśli jest ona systematycznie dostarczana, wszystko w porządku, jeśli jednak jej nie ma, organizm przestawia się na tryb oszczędzania i spowalnia metabolizm, co prowadzi do nadwagi. Najlepiej spożywać 4–5 posiłków dziennie co 3–4 godziny, wtedy metabolizm pracuje na pełnych obrotach.

 

3. Jedz śniadanie

Spożywanie śniadań to bardzo ważny element każdego poranka. Oprócz tego, że dostarcza energii na cały dzień, budzi także metabolizm z nocnego uśpienia. Powinno się je zjadać do dwóch godzin po przebudzeniu.


4. Nie głoduj

Głodówki i restrykcyjne diety prowadzą do czasowej utraty wagi, ale obniżają także tempo metabolizmu. Aby pozbyć się zbędnych kilogramów

i nie spowolnić tempa metabolizmu, trzeba stosować racjonalną, zbilansowaną dietę.


5. Płyny

Człowiek aż w 70% składa się z wody, dlatego trzeba ją sukcesywnie dostarczać do organizmu. Nawet małe odwodnienie powoduje spowolnienie przemiany materii. Ilość, jaka powinna być wypijana codziennie,

to 2–2,5 l wody. Zależy to jednak od wieku, wagi, aktywności fizycznej

i warunków atmosferycznych.


6. Białkowe posiłki

Na strawienie białka organizm potrzebuje więcej energii – powoduje

to podkręcenie metabolizmu. Z tego powodu białko powinno znaleźć się

w każdym posiłku. Trzeba jednak uważać z ilością białka, bo zbyt duża   obciąża nerki i wątrobę.


7. Ostre przyprawy

Kapsaicyna zawarta w papryczce chilli, pieprzu czarnym czy curry powoduje wzrost termogenezy organizmu, przez co przyspiesza się spalanie tłuszczu. Staraj się dodawać ostre przyprawy do każdego posiłku.