Odchudzanie w domu może być równie skuteczne co spalanie kilokalorii na siłowni. Warto zmodyfikować nieco trening domatora i dostosować go do swoich możliwości czasowych i finansowych. Niezbędna będzie również dieta!

 

SPIS TREŚCI:
1. Dieta to podstawa! Pamiętaj o tym!
2. Trening siłowy w domu
3. Trening cardio w domu
4. Regeneracja – wspomóż swoje odchudzanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Dieta to podstawa! Pamiętaj o tym!

Zdrowa dieta to przepis na zdrowe odchudzanie. Skuteczne odchudzanie bez diety jest praktycznie niemożliwe, nawet jeśli uzyska się szybkie efekty, to jeszcze szybciej można powrócić do starej sylwetki! Zbilansowana dieta powinna bazować na zdrowych oraz pełnowartościowych produktach, jak mięso zwierzęce (źródło białka), ryż, kasza gryczana, płatki owsiane czy makaron żytni (źródła węglowodanów) oraz zdrowe tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, orzechy włoskie, awokado). Ponadto bardzo ważne jest spożywanie owoców i warzyw, ponieważ wzbogacają dietę o niezbędne witaminy i składniki mineralne.

 

Warto pamiętać o jeszcze jednej bardzo istotnej kwestii. Skuteczne odchudzanie będzie możliwe wówczas, gdy w diecie zostanie uwzględniony deficyt kaloryczny. Dla zdrowej osoby deficyt wynosi od 300 do 500 kcal. Należy wyliczyć swoje całkowite dobowe zapotrzebowanie, a następnie od otrzymanego wyniku odjąć jedną z powyższych wartości.

 

2. Trening siłowy w domu

Trening domatora, a więc trening siłowy w domu z wykorzystaniem sprzętu codziennego użytku bądź obciążenia własnego ciała, może świetnie sprawdzić się w okresie redukcji. Idealnym rozwiązaniem w czasie odchudzania będzie bazowanie na treningu angażującym w trakcie jednej sesji treningowej wszystkie główne grupy mięśniowe. Bardzo dobrze sprawdzi się trening FBW – w ciągu tygodnia wykonuje się 3 treningi siłowe, a na każdej sesji angażuje się wszystkie główne grupy mięśniowe.

 

3. Trening cardio w domu Fabryka Siły Sklep

W domowych warunkach z powodzeniem i równie skutecznie można wykonać trening interwałowy lub trening aerobowy. W pierwszym przypadku rozwiązaniami mogą być bieganie w formie treningu HIIT po schodach lub tabata. W przypadku treningu tlenowego świetnie sprawdzi się stacjonarny rower treningowy. Trening oczywiście można dostosować do swoich możliwości sprzętowych i wydolnościowych.

 

4. Regeneracja – wspomóż swoje odchudzanie

Po treningu obowiązkowo należy rozciągać trenowane mięśnie. Warto również jak najszybciej wypić odżywkę białkową (najlepiej izolat białka serwatkowego ze względu na krótki czas wchłaniania), a także spożyć węglowodany, które uzupełnią zapasy energii.

 

Warto o to zadbać, gdyż takie działanie usprawnia procesy regeneracji organizmu, a to w sportach sylwetkowych jest sprawą kluczową, bez względu na to, czy celem jest rozbudowa masy mięśniowej, czy odchudzanie.