Każdy, kto kiedyś się odchudzał lub zamierza to zrobić, wie, jak ważna jest przemiana materii. Jeśli jest zbyt wolna, cały proces odchudzania może trwać bardzo długo, dlatego warto wiedzieć, co robić, by przyspieszyć metabolizm. 

 

SPIS TREŚCI:

1. Śniadanie i II śniadanie – ważne posiłki każdego dnia

2. Aktywność fizyczna w cenie

3. Odpoczynek też jest ważny

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Śniadanie i II śniadanie – ważne posiłki każdego dnia

Kto jeszcze nie wie, musi poznać i wprowadzić w życie wiedzę o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie da się prawidłowo funkcjonować bez zjedzenia śniadania. Kto uważa inaczej, jest w błędzie. Śniadanie pobudza metabolizm, budzi organizm z nocnego uśpienia i daje energię na cały poranek. Lepsze samopoczucie przez cały dzień to także sprawa porannego posiłku.

 

Ważne jest jednak także to, co na ten posiłek zjemy. Nie może to być pierwszy lepszy produkt, który wpadnie w rękę. Na śniadanie muszą się składać pełnowartościowe produkty. Powinno także być zjedzone w spokoju, bez pośpiechu. Jeśli nie zapomnisz także, by zjeść II śniadanie, a w dodatku w postaci białkowej, czyli np. twarożek bądź jogurt, twój metabolizm będzie

z tego powodu bardzo zadowolony.

 

2. Aktywność fizyczna w cenie

Fakt, że aktywność fizyczna to ważny element naszego życia jest wszystkim znany. Niestety, nie przez wszystkich praktykowany. Jeśli chcesz, by twój metabolizm przyspieszył, zacznij ćwiczyć. To, jak to robisz, też ma znaczenie. Ćwiczenia nie powinny być zbyt intensywne, lepsze efekty osiąga się przy umiarkowanym wysiłku. Najlepsze ćwiczenia, które przyspieszają metabolizm to ćwiczenia interwałowe, podczas których wykonuje się wysiłek o zmiennej intensywności.

 

Podczas wykonywania ćwiczeń na siłowni zwolnij. Choć to może być trudne, wykonuj ćwiczenia powoli i dokładnie. Taki sposób wykonywania ćwiczeń pozwoli na przyspieszenie metabolizmu i wydłużenie czasu spalania kalorii jeszcze do 72 godzin po zakończeniu wysiłku. Dopiero po 20 minutach wysiłku organizm zaczyna czerpać energię z tkanki tłuszczowej, dlatego dobrze, by wysiłek trwał nieco dłużej. Fabryka Siły Sklep

 

3. Odpoczynek też jest ważny

W dzisiejszych czasach odpoczynek i sen schodzą na drugi plan. Skraca się coraz bardziej ilość czasu przeznaczonego na nocny odpoczynek, co jest ogromnym błędem. Ilość snu również ma ogromne znaczenie w kontekście przemiany materii. To jak i ile śpimy wpływa na ilość hormonów odpowiedzialnych za regulację wydatkowania energii i apetytu. Sen powinien trwać około 8 godzin. Najlepiej by zaczynał się o 22.00.

 

Badania dowodzą, że wśród osób, które śpią krócej niż 7,5 godzin na dobę, nadwaga rozwinie się częściej niż u tych, które śpią prawidłową ilość godzin.