Spowolniony metabolizm może być przyczyną rezygnacji z diety odchudzającej. Czasem zastanawiasz się, dlaczego pomimo starań odchudzanie nie przynosi efektów, a wystarczyłoby włączyć do diety parę produktów, które przyspieszą metabolizm, co pomogłoby spalić tkankę tłuszczową.

 

SPIS TREŚCI:

1. Nie każdy tłuszcz straszny

2. Tajemnica witaminy B6

3. Jod pomocny w odchudzaniu

4. Kawa dobra na metabolizm

5. Alkohol – wróg odchudzania

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Nie każdy tłuszcz straszny

Tłuszcze to grupa związków bardzo potrzebnych w naszym organizmie. Prócz tych, które wpływają na problemy układu krwionośnego, natura stworzyła również tłuszcze, których brak może wpłynąć na zaburzenia prawidłowego funkcjonowania organizmu. Szczególnie ważne są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, do rodziny których należą kwasy z grupy omega.

 

Kwasy omega-3, -6 i -9 to tłuszcze, które wpływają na tempo metabolizmu. Pobudzają enzymy rozkładające tłuszcz w tkankach podskórnych

i naczyniach krwionośnych. Można je znaleźć w rybach takich jak łosoś, halibut, tuńczyk, sardynka, śledź oraz w niektórych roślinach, jak siemię lniane czy awokado.

 

2. Tajemnica witaminy B6

Witamina B6 zawarta jest w bardzo wielu produktach spożywczych, ale największe jej ilości można znaleźć w drożdżach i pieczywie pełnoziarnistym. Wpływa ona na tempo przemiany materii. Witamina ta ma zdolność aktywowania energii zamkniętej w komórkach tłuszczowych. Jest także składnikiem koenzymów, które biorą udział w przemianach białek, aminokwasów i tłuszczów. Oprócz wymienionych produktów występuje

w awokado, otrębach i soi.

 

3. Jod pomocny w odchudzaniu

Tarczyca to organ, który ma bardzo duży wpływ na szybkość przemiany materii. Dzieje się tak za sprawą tyroksyny, hormonu produkowanego przez tarczycę. Jeśli w organizmie jest jego niedobór, przemiana materii znacznie zwalnia.

 

Nawet niewielkie odchylenia od normy ilości wytwarzanej tyroksyny powodują problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi. Do syntezy tyroksyny niezbędny jest jod, więc ma on pośrednio wpływ na tempo przemiany materii. Źródłem jodu są ryby morskie, suszone glony i rzeżucha.

 

4. Kawa dobra na metabolizm

Kawa to napój, który nie potrzebuje specjalnej reklamy. Mało jest osób, które jej nie piją. Zawarta w kawie kofeina działa na centralny układ nerwowy. Powoduje zwiększenie liczby uderzeń serca, co z kolei powoduje przyspieszenie oddechu. Większe natlenienie organizmu powoduje przyspieszenie metabolizmu.

 

Udowodniono, że metabolizm osób, które piją kawę, jest o 16 procent szybszy niż tych, które nie mają w swoim organizmie kofeiny.

 

5. Alkohol – wróg odchudzania

Jeśli chcemy przyspieszyć metabolizm, warto pomyśleć też o tym, czego nie robić, by go nie spowolnić. W tym przypadku na pewno trzeba wspomnieć o alkoholu, który nie dość, że nie przyspiesza przemiany materii, to jeszcze ją spowalnia. 2 butelki piwa lub dwa drinki i spalanie tłuszczu spada nawet o 70 procent. Dzieje się tak dlatego, że alkohol obciąża takie narządy jak wątroba czy trzustka. Dlatego zanim zdecydujemy się na wypicie alkoholu, zastanówmy się, czy akurat w tej chwili tego naprawdę chcemy.