Dieta cud, jak sama nazwa wskazuje, sugeruje, że osiągniemy wymarzoną figurę bez większego wysiłku i zmiany przyzwyczajeń żywieniowych. Wiąże się to jednak najczęściej ze zmianą dotychczasowego jadłospisu na potrawy lub posiłki, które zupełnie nam nie smakują. Aby osiągnąć wymarzony efekt, zjadamy trzy razy dziennie niesmaczną zupę kapuścianą i patrzymy z satysfakcją na wskaźnik wagi, który codziennie pokazuje niższą wartość. Jednak do czasu…

 

SPIS TREŚCI:

1. Co sobie fundujemy, stosując diety cud?

2. Czym może skutkować ich stosowanie?

3. Co zrobić, by uniknąć rozczarowań związanych z dietą i powrotem kilogramów?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Co sobie fundujemy, stosując diety cud?

Przede wszystkim ryzykujemy niedoborem składników pokarmowych. Diety cud często są monoskładnikowe, eliminują np. większość węglowodanów

i tłuszczów, opierają się głównie na białku. Nie bez przyczyny wszystkie

te składniki są potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu.


Brak jednego pociąga za sobą inne braki. Jeśli wyeliminujemy np. wszelkie tłuszcze w diecie, wykluczymy z niej witaminy w nich rozpuszczalne,

które, jak wiadomo, są niezbędne do różnych procesów zachodzących

w organizmie człowieka.


Dieta jednoskładnikowa naraża nas na nadmiar tego składnika w codziennym menu. Jeśli stosujemy np. dietę opartą na białku, narażamy organizm na zakwaszenie, a co za tym idzie – problemy ze skórą, włosami, paznokciami, ale mogą także ucierpieć nerki – jeśli taka dieta trwa zbyt długo.

 

2. Czym może skutkować ich stosowanie?
Gdy już osiągniemy wyznaczoną wagę i jakoś uda nam się uniknąć skutków ubocznych diety cud, porzucamy znienawidzone potrawy i wracamy z ochotą do naszych smakołyków. Przecież teraz, kiedy wyglądamy tak pięknie, możemy pozwolić sobie na ciasteczko w czekoladzie lub pączka z lukrem. Jakaś nagroda za tak ciężką pracę nam się należy. I tutaj wpadamy w pułapkę diety cud i efektu jo-jo.


Nasz organizm wycieńczony okresem ograniczeń skwapliwie robi zapasy, by przygotować się na podobny czas w przyszłości. Kilogramy, które z trudem zrzucaliśmy tygodniami, wracają ze zdwojoną szybkością i w rezultacie mamy ich więcej niż przed rozpoczęciem diety.


3.Co zrobić, by uniknąć rozczarowań związanych z dietą i powrotem kilogramów?

Odchudzanie powinno wiązać się z racjonalnym odżywianiem. Wprowadźmy dietę, która spowoduje nie tylko utratę zbędnych kilogramów, ale też nauczy nas sposobu odżywiania, który pozwoli na zawsze pozbyć się zbędnych kilogramów. Okres odchudzania powinien być początkiem nowego, zdrowego stylu życia.


Najważniejsze, żebyśmy byli zadowoleni ze swojej nowej sylwetki i nie musieli  martwić się o stare przyzwyczajenia żywieniowe, które wpędziły nas wcześniej w kłopoty z wagą. Tylko zdrowa, zbilansowana dieta dopasowana do twoich potrzeb da ci pełną satysfakcję z efektów odchudzania.