Według statystyk tylko 3% osób realizuje w 100% swoje noworoczne postanowienia. Większość poddaje się już w pierwszych dniach. Najwięcej osób rezygnuje już po pierwszym tygodniu, nieco wytrwalsi trwają w swoich postanowieniach noworocznych miesiąc. Jak znaleźć się zatem w tych 3%?

 

SPIS TREŚCI:
1. Spisz swoje cele na kartce

2. Zaglądaj do nich codziennie

3. Określ plan działania

4. Określ ramy czasowe swoich postanowień

5. Na każdym kroku miej element, który cię motywuje

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Spisz swoje cele na kartce

Noworoczne postanowienia koniecznie należy zapisać na kartce papieru. Najlepiej długopisem, bo ołówek zawsze można zetrzeć – a co nietrwałe na kartce, nietrwałe będzie również dla ludzkiego umysłu!

 

Spisanie swoich noworocznych postanowień na kartce jest logiczne. Zdecydowanie łatwiej coś zapamiętać oraz przekazać swojej podświadomości, jeśli mamy to czarno na białym. Pamięć bywa zawodna, zwłaszcza że w dzisiejszych czasach, kiedy wszystko zmienia się w ciągu chwili, ludzka pamięć może nie wystarczyć, gdy w grę wchodzą nawał zawodowych obowiązków, obowiązki rodzinne lub brak wolnej chwili dla siebie.

 

Obecnie wiele ludzi żyje w stresie, więc dla dodatkowych czynności – w tym treningu – zawsze znajdzie się wymówka. Kartka papieru z postanowieniami zahamuje to, a noworoczne postanowienia nie zostaną odłożone na kolejny rok.

 

2. Zaglądaj do nich codziennie

Codzienne wracanie do kartki i patrzenie na swoje noworoczne postanowienia pozwolą na bieżąco oceniać, czy cokolwiek robi się, aby je zrealizować. Dzięki temu nie umkną one naszej uwadze.

 

Najlepiej zaprogramować się na działanie, nie można myśleć o wymówkach – wprost przeciwnie, należy starać się odrzucać złe myśli i nie patrzeć na swoje lenistwo. Najcięższe będą dwa pierwsze tygodnie. Po czternastu dniach czynności wykonywane cyklicznie wchodzą w nawyk. Warto więc uzbroić się w cierpliwość. Fabryka Siły Sklep

 

3. Określ plan działania

Aby zrealizować cel sportowy, np. redukcja tkanki tłuszczowej, najpierw trzeba określić plan działania. W przypadku treningu powinniśmy ułożyć dokładny plan ćwiczeń, w którym uwzględnimy nawet czas przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami i seriami! Wszystko ma być dopięte na ostatni guzik! Podobnie wygląda to, gdy chcemy zrealizować noworoczne postanowienia.

 

Wracając jednak do celu sportowego, bo wiele osób ma właśnie takie założenia – bardzo ważną kwestią stanowiącą aż 70% sukcesu jest ułożenie odpowiedniej diety, dostosowanej do obecnej formy i celu treningowego. Bez niej efekty będą o wiele gorsze, w skrajnych przypadkach może ich nawet nie być w ogóle!

 

Wszystko musi być zaplanowane krok po kroku. Warto ułożyć sobie playlistę treningową, która będzie działać motywująco, czytać motywujące wpisy, żyć tym, co chce się osiągnąć i przede wszystkim nie przejmować się zdaniem innych. Ludzie są zazdrośni i zawistni, zrobią wszystko, aby jednostki wybijające się sprowadzić na ich własny, niski poziom!

 

4. Określ ramy czasowe swoich postanowień

Noworoczne postanowienia powinny mieć jasno określone czas rozpoczęcia oraz czas zakończenia, w przeciwnym razie będzie je można odkładać w nieskończoność. A czy właśnie tak nie wyglądało to do tej pory? No właśnie!

 

Konieczne jest określenie dokładnego dnia, ba, nawet godziny rozpoczęcia swojego treningu i określenie końca bieżącej sesji, np. 2 miesiące trening systemem FBW, później zmiana planu. Ten kolejny plan również będzie musiał mieć swoje ramy czasowe itp. Warto także zastanowić się, czy wraz ze zmianą treningu nie powinniśmy zmienić ułożenia makroskładników w diecie!

 

5. Na każdym kroku miej element, który cię motywuje

Osoba, która chce uzyskać wymarzoną sylwetkę, może na przykład ustawić sobie zdjęcie Lazara Angelova na tapetach w komputerze i telefonie, jeśli jest on dla niej idolem. Wskazane jest powieszenie w widocznym miejscu fotki swojej obecnej formy, aby później zestawić ją z fotką formy, do której się dąży.

 

Skuteczne są także powieszenie w widocznym miejscu planu treningowego, przypięcie kartki z wpisami motywującymi, wyobrażanie sobie, jak to będzie, gdy już zrealizuje się swój cel. Miło jest poczuć oczyma wyobraźni uczucia, które będą towarzyszyć człowiekowi po osiągnięciu celu.

 

W kwestii automotywacji ludzi ogranicza tylko ich własna wyobraźnia. Warto pamiętać, że wszystkie zabiegi przybliżające do celu powinny mieć pozytywny wydźwięk. Noworoczne postanowienia są do zrealizowania i tym krzepiącym serca akcentem należy zakończyć ten artykuł. Jeszcze jedno, czas ucieka. Noworoczne postanowienia czekają, aby je zrealizować.