Według statystyk tylko 3% osób realizuje w 100% swoje noworoczne postanowienia. Większość poddaje się już w pierwszych dniach. Najwięcej osób rezygnuje już po pierwszym tygodniu, nieco wytrwalsi trwają w swoich postanowieniach noworocznych miesiąc. Jak znaleźć się zatem w tych 3%?


SPIS TREŚCI:
1. Spisz swoje cele na kartce

2. Zaglądaj do nich codziennie

3. Określ plan działania

4. Określ ramy czasowe swoich postanowień

5. Na każdym kroku miej element, który cię motywuje

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Spisz swoje cele na kartce

Noworoczne postanowienia koniecznie należy spisać na kartce papieru. Najlepiej długopisem, bo ołówek zawsze można zetrzeć – a co nietrwałe na kartce, nietrwałe będzie również dla ludzkiego umysłu!


Spisanie swoich noworocznych postanowień na kartce jest logiczne. Zdecydowanie łatwiej coś zapamiętać oraz przekazać swojej podświadomości, mając to czarno na białym. Pamięć bywa zawodna, zwłaszcza że w dzisiejszym życiu, gdzie wszystko zmienia się w ciągu chwili, ludzka pamięć może nie wystarczyć, gdy w grę wchodzi nawał zawodowych obowiązków, obowiązki rodzinne oraz nagminny brak wolnej chwili dla siebie.


Obecnie wiele ludzi żyje w stresie, więc dla dodatkowych czynności – w tym treningu – zawsze znajdzie się wymówka eliminująca je z umysł. Kartka papieru z postanowieniami zahamuje to, a noworoczne postanowienia nie zostaną odłożone na kolejny rok.


2. Zaglądaj do nich codziennie

Codzienne wracanie do kartki i patrzenie na swoje noworoczne postanowienia pozwoli na bieżąco oceniać, czy cokolwiek robi się, aby je zrealizować. Dzięki temu nie umkną one uwadze.


Najlepiej zaprogramować się na działanie, gdzie nie można myśleć o wymówkach – wprost przeciwnie, należy starać się odrzucać złe myśli i nie patrzeć na swoje lenistwo. Najcięższe będą dwa pierwsze tygodnie. Po czternastu dniach czynności wykonywane cyklicznie wchodzą w nawyk. Warto więc uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Fabryka Siły Sklep


3. Określ plan działania

Aby zrealizować cel sportowy jak np. „zrzucenie tłuszczu”, najpierw trzeba określić plan działania. W przypadku treningu powinno ułożyć się dokładny plan ćwiczeń, w którym uwzględni się nawet czas przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami i seriami! Wszystko ma być dopięte na ostatni guzik! Podobnie wygląda to, gdy chce się zrealizować noworoczne postanowienia.


Wracając jednak do celu sportowego, bo wiele osób ma właśnie takie założenia – bardzo ważną kwestią stanowiącą aż 70% sukcesu jest ułożenie odpowiedniej pod obecną formę oraz cel treningowy diety. Bez niej efekty będą o wiele gorsze, w skrajnych przypadkach może ich nawet nie być w ogóle!


Wszystko musi być zaplanowane krok po kroku. Warto ułożyć sobie playlistę treningową, która będzie działać motywująco, czytać motywujące wpisy, naprawdę żyć tym, co chce się osiągnąć i przede wszystkim nie przejmować się zdaniem innych. Ludzie są zazdrośni i zawistni, zrobią wszystko, aby jednostki wybijające się sprowadzić na ich własny, niski poziom!


4. Określ ramy czasowe swoich postanowień

Noworoczne postanowienia powinny mieć jasno określony czas rozpoczęcia oraz czas zakończenia, w przeciwnym wypadku będzie je można odkładać na później w nieskończoność. A czy właśnie tak nie wyglądało to do tej pory? No właśnie!


Konieczne jest określenie dokładnego dnia, ba, nawet godziny rozpoczęcia swojego treningu i określenie końca bieżącej sesji, np. 2 miesiące trening systemem FBW, później zmiana planu. Ten kolejny plan również będzie musiał mieć swoje ramy czasowe itp.! Warto pamiętać o tym, że wraz z tym jak zmienia się trening i kształtuje ciało, warto nadzorować to, czy nie powinno przy okazji zmienić się ułożenie makroskładników w diecie!


5. Na każdym kroku miej element, który cię motywuje

Osoba chcąc uzyskać wymarzoną sylwetkę przykładowo może ustawić sobie zdjęcie Lazara Angelova na tapetę w komputerze i telefonie, jeśli jest on dla niej idolem. Wskazane jest powieszenie w widocznym miejscu fotki swojej obecnej formy, aby później zestawić ją z fotką formy, do której się dąży.


Skuteczne jest także wywieszenie na widoku planu treningowego, przypięcie kartki z wpisami motywującymi, wyobrażanie sobie, jak to będzie, gdy już zrealizuje się swój cel. Miło jest poczuć oczyma wyobraźni uczucia, które będą towarzyszyć człowiekowi po osiągnięciu celu.


W kwestii automotywacji tak naprawdę ludzi ogranicza tylko i wyłącznie ich własna wyobraźnia. Warto pamiętać też, że wszystkie zabiegi przybliżające do celu powinny mieć pozytywny wydźwięk. Noworoczne postanowienia są do zrealizowania i tym krzepiącym serca akcentem należy zakończyć ten artykuł. Jeszcze jedno, czas ucieka. Noworoczne postanowienia czekają, aby je zrealizować.