Czy można dożyć stu lat bez chorób? Oczywiście, jeśli zaczniesz myśleć

o przyszłości już dzisiaj. Sprawdź sposoby na długowieczność!

 

SPIS TREŚCI:

1. Rozsmakuj się w pestkach
2. Śpij z psem
3. Podaj sobie szklankę wody
4. Jedz śniadanie mistrza
5. Skacz jak koza
6. Ruszaj się codziennie
7. Pij jak smok
8. Jedz jak zając
9. Chrup jak wiewiórka
10. Siedź w gorących źródłach
11. Syp przyprawami
12. Śmiej się jak koń
13. Żyj chwilą
14. Rozwiązuj krzyżówki
15. Nie denerwuj się jak żółw
16. Załóż rodzinę
17. Kochaj się
18. Utrzymuj prawidłową wagę
19. Wysypiaj się
20. Nie zadręczaj się

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Rozsmakuj się w pestkach
Boisz się raka? Jedz pestki… moreli! Są raczej niesmaczne, lecz zawierają bezcenną amigdalinę. Zwykle substancja ta zupełnie nie występuje w diecie, a doskonale zwalcza nowotwory. Świeże pestki dyni z kolei wypędzają

z organizmu pasożyty, zapobiegają miażdżycy, niewydolności wątroby

i poprawiają sprawność seksualną. Ziarno słonecznika wpływa na nasz piękny wygląd do późnych lat starości ze względu na zawartość witamin A, E, żelaza, cynku, wapnia i potasu.


2. Śpij z psem
Brzmi dziwnie? Pies przekazuje człowiekowi ciałka odpornościowe, które chronią przed infekcjami. W dodatku opieka nad czworonogiem w dużej mierze zapobiega zachorowaniu na depresję.


3. Podaj sobie szklankę wody
Nikt nie będzie musiał ci podawać na starość szklanki wody, jeśli sięgniesz po nią sam, zanim wyjdziesz z łóżka. Wypijanie 250 mililitrów przegotowanej wody tuż po przebudzeniu przyspiesza przemianę materii, oczyszcza ciało

z toksyn, zapobiega nowotworom żołądka oraz dwunastnicy.


4. Jedz śniadanie mistrza
Nie wychodź z domu bez śniadania. W nocy ciało zużywa całą energię Fabryka Siły Sklep

i składniki odżywcze. Jazda na rezerwie nie jest zdrowa! Świetnie sprawdzą się owsianka, jajecznica i musli.


5. Skacz jak koza
Ćwiczenia aerobowe dotleniają organizm, odtłuszczają narządy wewnętrzne, a tym samym zapobiegają chorobom układu krążenia.


6. Ruszaj się codziennie
Naukowcy z Tajwanu i Chin poświęcili osiem lat badaniom, w których jednoznacznie wykazali, że już 15 minut ruchu dziennie przedłuża życie

o 3 lata. Każdy dodatkowy kwadrans aktywności fizycznej dziennie ponad wskazany czas zmniejsza ryzyko śmierci o 4 procent.


7. Pij jak smok
Pij tyle co smok wawelski, z tą różnicą, że małymi łyczkami, co jakiś czas, nie dwa litry naraz. Jeżeli sięgasz po szklankę wody dopiero, gdy czujesz pragnienie, twój organizm jest już odwodniony w około 3 procentach. Utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas przyprawia nie tylko

o przedwczesne zmarszczki, ale również choroby nerek, a nawet zawał.


8. Jedz jak zając
Jedz surową sałatę, marchew i rukolę, które zawierają kwas foliowy, witaminy A, B, C, D, E, beta-karoten i mnóstwo przeciwutleniaczy, które dosłownie wstrzymują zegar biologiczny.


9. Chrup jak wiewiórka
Chrup orzechy – jedzenie zaledwie 10 gram dziennie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci aż o 23 procent.


10. Siedź w gorących źródłach
Gorące źródła to jeden z niewielu skutecznych sposobów, by zapobiec chorobom reumatycznym.


11. Syp przyprawami
Używaj przypraw popularnych w Indiach – kurkuma, kumin czy imbir niwelują ryzyko zachorowania na Alzheimera, raka prostaty, piersi, żołądka.


12. Śmiej się jak koń
Osoby, które często się śmieją, chodzą po ziemi dłużej o średnio 7 lat niż ich smutni sąsiedzi.


13. Żyj chwilą
Najgorsze, co człowiek może zrobić dla swojego zdrowia, to zaciskanie pasa przez lata po to, by później żyć dostatnio. Niedobory i zwyrodnienia mogą okazać się nieodwracalne. A później zostanie nam tylko wydawać odłożone pieniądze na lekarzy.


14. Rozwiązuj krzyżówki
Ćwicz umysł, a nie będzie ci płatał figli na starość. Lepiej żyć i pamiętać, ile ma się lat, prawda?


15. Nie denerwuj się jak żółw
Zadręczanie się i stresowanie zabiera 9 lat życia.


16. Załóż rodzinę
Samotni mężczyźni żyją 8–17 lat krócej od żonatych, singielki spędzają na świecie 7–15 lat mniej niż ich zamężne koleżanki. Naukowcy uzasadniają ten fakt wzajemnym troszczeniem się o siebie poszczególnych członków familii.


17. Kochaj się
Nauka nie pozostawia wątpliwości – już dwa orgazmy tygodniowo pozwalają cieszyć się życiem 5 lat dłużej.


18. Utrzymuj prawidłową wagę
Otyłość zwiększa ryzyko miażdżycy, zawału serca, zakrzepicy i mnóstwa innych, śmiertelnych chorób. Jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów! Nadwaga skraca życie o 14 lat, czyli jest równie szkodliwa, co palenie papierosów.


19. Wysypiaj się
Analiza zgonów mieszkańców 16 krajów (w tym Wielkiej Brytanii i USA) wykazała, że sen krótszy niż 6 godzin zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci o 12 procent. Nie warto jednak spać ponad 9 godzin – jest to równie niebezpieczne. Idealny odpoczynek mieści się w 8 godzinach na dobę.


20. Nie zadręczaj się
Nadmierna troska o swój stan zdrowia przynosi odwrotny efekt. Hipochondria jest w stanie wywoływać choroby. Jak udowodnili psychologowie Friedman i Martin, pozytywne myślenie przedłuża życie bez względu na czynniki zewnętrzne.