Każdy z nas ma czasem ochotę zrzucić parę kilogramów, ale nie zawsze wie, jak się za to zabrać. Podczas poszukiwania informacji dotyczących zdrowego odchudzania można natknąć się na takie, które nie są prawdziwe i wprowadzają w błąd.

 

SPIS TREŚCI:

1. Mity dotyczące zup

2. Drób świetny na odchudzanie?

3. Miód – czy każdy jest dobry?

4. Kawa a spalanie kalorii

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Mity dotyczące zup

Jednym z ogólnie panujących przekonań jest to, że zupy są tuczące. Tymczasem to bardzo ważny element codziennej, zdrowej diety. Oprócz walorów smakowych posiadają walory żywieniowe. Zupy to cenne źródło witamin, składników mineralnych i wody. Kaloryczność zup zależy od dodatków, jakie zostały użyte do ich przygotowania.


Gdy zastąpimy śmietanę czy tłuste mięso chudszymi odpowiednikami, zupa staje niskokalorycznym początkiem obiadu, dzięki któremu zaspokajamy pierwszy głód. Zjadamy wtedy mniejszą porcję drugiego dania, które ma więcej kalorii. Najzdrowsze zupy to te przygotowane na wywarze jarzynowym, krótko gotowanym, z dodatkiem chudego mięsa.


Nie należy natomiast spożywać zup w proszku, które zawierają duże ilości soli oraz wzmacniaczy smaku i zapachu. Zawierają także szkodliwe izomery trans.


2. Drób świetny na odchudzanie?

Innym przeświadczeniem, z jakim można się spotkać, jest informacja, że drób jest zawsze chudy. Tak jednak nie jest. Zawartość tłuszczu w mięsie drobiowym zależy od wielu czynników. Kaczki czy gęsi będą miały bardziej tłuste mięso niż kurczak czy indyk. Sposób odżywiania zwierząt, ich wiek oraz pora roku również mają znaczenie, jeśli chodzi o zawartość tłuszczu

w mięsie.


Znaczenie ma także rozmieszczenie tłuszczu w tuszce drobiowej, ponieważ nie jest ono równomierne. Najlepiej wybierać porcje bez skóry, bo pod nią znajduje się najwięcej tłuszczu. Warto też sięgnąć po jego chudszą odmianę. Mięso drobiowe jest źródłem witamin z grupy B, a także potasu, cynku i magnezu. Fabryka Siły Sklep


3. Nie każdy miód jest dobry

Przekonanie o tym, że każdy miód jest dobry, również wprowadza w błąd. Jest ono zgodne z prawdą pod warunkiem, że jest to miód prawdziwy. Miody mają działanie antybakteryjne, zawierają mikroelementy, enzymy oraz witaminy.


Miody są jednak produktem wysokokalorycznym ze względu na to, że ich głównym składnikiem są cukry – fruktoza, glukoza i sacharoza. Najmniej kaloryczny jest miód akacjowy, najwięcej kalorii ma miód rzepakowy. Dlatego osoby na diecie odchudzającej powinny stosować je z umiarem. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z miodem sztucznym. Ten produkt jest jedynie źródłem cukru, nie ma żadnych wartości odżywczych i dostarcza jedynie kalorii.


4. Kawa a spalanie kalorii

Należy również wspomnieć o działaniu kawy na nasz organizm. Coraz częściej pojawia się opinia, że kofeina z kawy spala kalorie. Jednak przyspieszenie przemiany materii i spalanie tkanki tłuszczowej przez kofeinę nie jest potwierdzone badaniami naukowymi.


Należy także zwrócić uwagę na fakt, że picie niefiltrowanej kawy może podnosić poziom cholesterolu z uwagi na zawarte w niej związki tłuszczowe. Spożycie kofeiny w ilości 100–300 mg dziennie pobudza ośrodkowy układ nerwowy, przez co zwiększa wydolność umysłową. Ilość kofeiny zależy od sposobu zaparzenia kawy i wynosi około 60 mg w filiżance kawy.