Nie bez przyczyny zdrowe, zbilansowane śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. W końcu to ono ma za zadanie dostarczyć sowitej dawki energii, zahamować nocny katabolizm i nastawić nas pozytywnie na pozostałą część dnia. Krótko mówiąc – jakie nasze śniadanie, taki cały dzień!

 

SPIS TREŚCI:
1. Kiedy powinno się zjeść śniadanie?
2. Co powinno zawierać?
3. Przepis na pyszny omlet
4. Sposób przyrządzenia

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Kiedy powinno się zjeść śniadanie?

Powyższe pytanie pojawia się nie bez przyczyny, bowiem pora spożycia pierwszego posiłku jest bardzo istotna. Śniadanie należy zjeść maksymalnie do godziny po przebudzeniu. Szybkie zjedzenie pełnowartościowego śniadania pomoże przede wszystkim zahamować działający na niekorzyść struktur mięśniowych nocny katabolizm. Warto pamiętać, aby osobista dieta uwzględniała tę niezwykle ważną zasadę. Jak najszybciej należy więc wstać z łóżka i zjeść dietetyczne śniadanie.

 

2. Co powinno ono zawierać?

Dietetyczne i zdrowe śniadanie nie powinno znacząco różnić się pod względem rozłożenia makroskładników od pozostałych posiłków w ciągu dnia. Wskazane jest jednak, żeby zawierało ono produkty, które szybko zostaną przyswojone przez organizm.

 

Świetnym źródłem białka będzie odżywka białkowa (najlepiej wchłania się izolat białka). Dowolnie można również dobierać smaki preparatu, dopasowując je do własnych preferencji. Znakomitym źródłem protein jest również białko z kurzych jaj. Jest ono tzw. białkiem wzorcowym, co oznacza, że praktycznie od razu po spożyciu zostaje przyswojone przez organizm. Niewskazane jest jednak spożywanie surowych jaj! Fabryka Siły Sklep

 

Węglowodany warto pozyskać z płatków owsianych, co zapewni zastrzyk energii na najbliższe godziny. Okres śniadaniowy rządzi się swoimi specyficznymi prawami, właśnie wtedy dozwolone jest spożycie węglowodanów prostych, np. banana czy kilku kostek gorzkiej odtłuszczonej czekolady w celu zapewnienia sobie zastrzyku energii od razu po zjedzonym posiłku!

 

Źródłem tłuszczów może być oliwa z oliwek (extra virgin) czy orzechy włoskie. W przypadku zdecydowania się na kawałek gorzkiej czekolady można darować sobie dodatkowe tłuszcze ze względu na ich dużą kaloryczność (1 g tłuszczów to 9 kalorii!).

 

3. Przepis na pyszny omlet

Nie masz pomysłu na szybkie śniadanie? Po wstaniu z łóżka zadajesz sobie pytanie, co zjeść? Nie szkodzi. Poniżej przedstawiono prosty przepis na szybki oraz zdrowy posiłek. Warto się z nim zapoznać. Nie pozostaje nic innego jak życzyć smacznego!

 

Zdrowe śniadanie – składniki:

– 5 białek jaj + 1 żółtko,

– szklanka płatków owsianych błyskawicznych,

– suszone owoce, np. figi,

– łyżeczka oliwy z oliwek (extra virgin).

 

4. Sposób przyrządzenia

1. Rozdzielamy żółtka od białek po rozbiciu jaj.

2. Pięć białek i jedno żółtko wrzucamy do naczynia, po czym całość ubijamy aż do pojawienia się piany.

3. Następnie dodajemy szklankę płatków owsianych do gotowych białek

i żółtka.

4. Do tego samego naczynia dla zaspokojenia zapotrzebowania na cukry proste oraz ze względu na dodatkowe walory smakowe możemy dodać suszone owoce, np. figi.

5. Całość dokładnie mieszamy.

6. Rozgrzaną patelnię natłuszczamy łyżeczką oliwy.

7. Omlet smażymy 5 minut z jednej strony i 5 minut z drugiej strony na wolnym ogniu pod przykryciem.

8. Pyszne śniadanie gotowe!

 

To szybki i prosty, a do tego smaczny przepis. Jak widać, dieta nie musi być monotonna i mało smaczna.