Kuskus to popularna nazwa rodzaju kaszy. Ze względu na szybkie przygotowanie bardzo często znajduje się w menu zabieganych osób. Dzisiaj prezentujemy przepis na danie serwowane zarówno na gorąco, jak

i na zimno.

 

SPIS TREŚCI:

1. Składniki

2. Przygotowanie

3. Wartości odżywcze

 


1. Składniki
– 125 g kaszy kuskus (1/2 opakowania),
– 1/2 papryki czerwonej,
– 3 pieczarki,
– 1 marchewka,
– 1 mała cebula,
– 1 łyżka oliwy z oliwek,
– garść orzechów nerkowca, ziaren słonecznika i sezamu,
– przyprawy: papryka słodka, pieprz czarny, zioła toskańskie, curry, czosnek.


2. Przygotowanie
Paprykę oraz cebulę kroimy w kostkę. Marchew obieramy i tniemy

w podłużne słupki. Całość podsmażamy na oliwie z oliwek i przekładamy do osobnego naczynia. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki. Mieszamy z curry i czosnkiem, a następnie podsmażamy i dodajemy do warzyw.

 

Orzechy kroimy na niewielkie fragmenty. Na rozgrzanej patelni prażymy wraz ze słonecznikiem i sezamem do uzyskania złocistego/brązowego koloru. Następnie dodajemy do pozostałych składników.

 

Kuskus przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po zaparzeniu łączymy z resztą produktów. Całość doprawiamy pozostałymi przyprawami i mieszamy. Danie można podawać zaraz po przygotowaniu lub na zimno.

3. Wartości odżywcze
Białko: 22,1 g
Węglowodany: 69,5 g
Tłuszcze: 34,6 g


Łączna wartość kaloryczna: 616 kcal.