Dieta a grupa krwi, czy to ma sens? Dieta zgodna z grupą krwi to ostatni hit mody. Z powodzeniem jest ona stosowana w USA, gdzie zyskała miano jednej z najlepszych diet, której zadaniem jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Niemniej jednak, aby jeść zdrowo z grupą krwi należy przestrzegać kilku zasad. Jakich? Wszystko znajduje się w poniższym artykule.


SPIS TREŚCI:
1. Niewskazana jest nagła zmiana menu
2. Grupa krwi a dieta i podjadanie
3. Dieta grupa krwi – nieprzestrzeganie zasad
4. Zbyt długie stosowanie restrykcyjnej diety

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Niewskazana jest nagła zmiana menu

Dieta zgodna z grupą krwi powinna być stopniowo wprowadzana

w codzienne menu. Tylko takie postępowanie jest w stanie wspomóc proces odchudzania i zapewnić zdrowe podejście do zmienionego planu żywienia.


Nagła zmiana nawyków żywieniowych, natychmiastowe odsunięcie produktów, które do tej pory były spożywane codziennie, może prowadzić do niepożądanego efektu, jakim z całą pewnością jest porzucenie diety zgodnej z grupą krwi na rzecz starych nawyków żywieniowych.


2. Grupa krwi a dieta i podjadanie

Dieta zgodna z grupą krwi ma przede wszystkim wspomagać odchudzanie

i polepszać zdrowie. Tak przynajmniej twierdzą jej twórcy – dwójka amerykańskich lekarzy. Niemniej jednak brak stosunkowych badań mogących potwierdzić tę teorię.


Fabryka Siły Sklep

Niemniej jednak w tej diecie bardzo ważne poza stopniową zmianą menu posiłków jest przede wszystkim przestrzeganie określonych zasad. Efekty przyjdą z czasem, ale z pewnością cały zapał może popsuć podjadanie między posiłkami.


Wówczas rozwiązaniem jest spożywanie posiłków o stałej porze

i zwiększenie na rzecz węglowodanów bardziej sycących tłuszczów. Warto również pić większe ilości wody.


3. Dieta grupa krwi – nieprzestrzeganie zasad

Kolejnym elementem, którego należy unikać w trakcie kuracji dietą zgodną

z grupą krwi jest nie stosowanie się do jej zasad. Bagatelizowanie jej wytycznych bądź kierowanie się własnymi poglądami może sprawić, że na efekty będzie trzeba dłużej poczekać.


W skrajnych przypadkach dieta może być nawet uznana za nieskuteczną, gdyż nie przyniesie żadnych efektów. Jednak stanie się tylko tak, wówczas, gdy jej zasady nie będą przestrzegane.


4. Zbyt długie stosowanie restrykcyjnej diety

Należy pamiętać o tym, iż dieta zgodna z grupą krwi jest dietą restrykcyjną, która nie tylko zmienia codzienne menu, ale również potrafi wyeliminować

z jadłospisu bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania i zdrowia produkty.


Dlatego też wskazane jest czasowe stosowanie zasad tej diety. Po uzyskaniu zakładanego celu bądź 6-8 tygodnia powoli należy wrócić do bardziej zbilansowanego stylu odżywiania a co za tym idzie dostarczyć składników, których do tej pory brakowało. Bardzo ważne jest jednak to, aby proces powrotu do innego stylu odżywiania przebiegał powoli, gdyż tylko wtedy uniknie się niepożądanych w skutkach efektów ubocznych, jak np. efekt jo-jo.


Wyróżnia się cztery diety zgodne z grupą krwi:
– dieta grupa krwi A,
– dieta grupa krwi B,
– dieta grupa krwi AB,
– dieta grupa krwi 0.



Powyższy artykuł należy rozpatrywać w kategoriach dodatkowej opcji żywieniowej oraz ciekawostki dietetycznej, a nie jako wyznacznik zdrowej, w pełni zbilansowanej diety. Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem indywidualnej porady żywieniowej, skontaktuj się

z wykwalifikowanym dietetykiem, który ustali plan żywieniowy odpowiedni dla Ciebie.