Zdrowie na wyciągnięcie ręki? Jest to jak najbardziej możliwe! Wystarczy tylko uwzględnić w swoim menu spożywanie niezwykle zdrowych cytrusów. Dlaczego warto je jeść, jak wybrać odpowiednie owoce oraz dlaczego we wszystkim należy kierować się umiarem, tego wszystkiego dowiecie się

z poniższego artykułu. 

 

SPIS TREŚCI:
1. Plusy jedzenia cytrusów
2. Jak wybrać odpowiednie cytrusy?
3. Co za dużo to niezdrowo!

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Plusy jedzenia cytrusów

Plusy cytrusów mnożą się wraz z kolejnymi badaniami naukowymi. Warto jednak wspomnieć, że cytrusy zawierają duże ilości witaminy C, która poprawia zdrowie, i szczególnie w okresie zimowym, pomaga uniknąć przeziębień. Niemniej jednak warto pamiętać, że nie powinno się jeść cytrusów bezpośrednio przed wyjściem na mróz, gdyż obniżają one nieco temperaturę ciała.

 

Dzięki zawartości witaminy A pomagają zapobiegać powstawaniu nowotworów, dodatkowo działają profilaktycznie w przypadku miażdżycy, gdyż nie pozwalają złemu cholesterolowi odkładać się na ściankach naczyń krwionośnych. Obniżając poziom złego cholesterolu, regulują pracę układu krwionośnego i chronią przed chorobami serca.

 

Dieta cytrusowa ma za zadanie oczyścić organizm z toksyn. Podobnie cytrusy stanowią element wielu innych diet, mających za zadanie oczyszczenie organizmu. Dzieje się tak również dlatego, gdyż zawierają one duże ilości błonnika, który nie tylko oczyszcza organizm, ale również reguluje i poprawia pracę układu trawiennego. Dzięki działaniu odkwaszającemu chronią one m.in. przed kamicą nerkową.

 

Ponadto jedzenie cytrusów wspomaga walkę z nadwagą. Dzięki zawartości fruktozy są one świetnym źródłem energii. Bardzo ważną właściwością jest także to, iż działają uspokajająco. Naukowo udowodniono również, iż spożywanie cytrusów pomaga dłużej cieszyć się młodością.

 

W małych ilościach cytrusy nie są zbyt kaloryczne, niemniej jednak warto pamiętać o tym, że zawierają one w sobie fruktozę – cukier prosty. Co ciekawe, pomimo iż wiele owoców zawiera dużo fruktozy i przez to powoduje napady nawracającego głodu, cytrusy do nich nie należą! Dlatego polecane są one w dietach odchudzających jako źródło witamin i minerałów.

 

2. Jak wybrać odpowiednie cytrusy?

Przy wyborze cytrusów warto kierować się ich wyglądem zewnętrznym

i wagą. Powinny mieć charakterystyczny głęboki kolor. Święcąca skórka może świadczyć o tym, że owoce były pryskane, w związku z czym tracą one na jakości. Owoce pełne i ciężkie są oznaką dużej ilości miąższu. Chude i wysuszone zawierają go najmniej.

  Fabryka Siły Sklep

Dodatkowo w wyborze cytrusów należy kierować się ich zapakowaniem. Wskazane jest, aby kupować owoce leżące luzem, gdyż można je dokładnie obejrzeć. Owoce siatkowane z kolei mogą zawierać pleśń, która w przypadku cytrusów jest bardzo szkodliwa. Cytrus zawierający pleśń (biały nalot) nadaje się tylko do wyrzucenia, podobnie jak owoce mające z nim kontakt. Umycie produktu gorącą wodą sprawi, że toksyny przenikną do wnętrza produktu.

 

3. Co za dużo, to niezdrowo!

Zbyt duże ilości cytrusów w diecie, ze względu na obecność cukrów prostych, nie są wskazane. Dlatego warto nie tylko jeść je z głową, ale wybrać również odpowiednią porę ich spożywania.

 

Najlepszym momentem w ciągu dnia na spożycie cytrusów jest okres tuż po przebudzeniu, wówczas organizm inaczej toleruje cukry proste, gdyż wymaga nagłej dawki energii. Warto również pomyśleć o spożyciu pomarańczy tuż po treningu. Dodatkowo świetną porą na spożycie cytrusów jest podwieczorek. Pomagają one nabrać sił na dalszą część dnia.

 

Nasze cytrusy a trądzik?

 

Z tymi owocami należy jednak uważać. Istnieje coś takiego jak alergia na cytrusy. Jak ją rozpoznać? Objawy uczulenia na cytrusy to np. czerwone krostki, aczkolwiek często nie cytrusy wywołują objawy uczulenia. Winna jest uprawa i pryskanie owoców. Pryskane owoce nie powinny pojawiać się

w menu dzieci oraz kobiet w ciąży bądź karmiących piersią.