Od małego dzieciom wpaja się, że należy jeść bardzo dużo warzyw

i owoców, gdyż są źródłem niezbędnych witamin i minerałów, a także wzmacniają odporność, co poprawia ogólne zdrowie. Jest w tym wiele prawdy, jednak jak wszędzie, tak i tutaj, diabeł tkwi w szczegółach.


SPIS TREŚCI:
1. Owoce – smaczne i kaloryczne
2. Soki z owoców
3. Owoce suszone
4. Uważaj na te owoce
5. Czy tych owoców nie można jeść w ogóle?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Owoce – smaczne i kaloryczne

Owoce to źródło witamin i minerałów niezbędnych do tego, by na długie lata cieszyć się zdrowiem. Jak jednak pokazują badania, owoc owocowi nie równy! Niektóre z nich, ze względu na dużą zawartość cukrów prostych, mogą powodować wahania poziomu cukru we krwi, co z kolei może prowadzić do nadwagi.


Przed uwzględnieniem owoców w swoim menu, należy kierować się ich kalorycznością. Warto wziąć pod uwagę owoce kwaśne i spożywać je świeże, gdyż wtedy dostarczają najwięcej korzyści. Dziennie zaleca się spożywać od 200 do 300 gram owoców. Warto podzielić je na trzy porcje.


2. Soki z owoców

Z menu powinny obowiązkowo zniknąć pasteryzowane soki owocowe. Nie dość, że są one dodatkowo wzbogacone cukrami, aby zapewnić jeszcze intensywniejszy słodszy smak, to wcale nie są tak zdrowe, jak podają ich producenci, a w nadmiarze przyczynią się do problemów z wagą.


3. Owoce suszone Fabryka Siły Sklep

Owoce suszone są również bardzo kaloryczne. W związku z tym nie należy

w nich uwzględniać źródła witamin i minerałów. Z kolei w niedużej ilości świetnie sprawdzą się jako dodatek do śniadania. Idealnie wzbogacą smak, np. płatków owsianych.


4. Uważaj na te owoce

Które owoce są najbardziej kaloryczne?

Poniżej przedstawiono 3 owoce, które stanowią istne bomby kaloryczne. Warto zastanowić się nad spożywaniem ich w większych ilościach, zwłaszcza że ich słodki smak sprawia, iż są to jedne z najchętniej spożywanych owoców.


Owoc

Zawartość kcal w 100 gramach

Banan

95 kcal

Ciemne winogrono

67 kcal

Awokado

66 kcal


5. Czy tych owoców nie można jeść w ogóle?

Niekonieczna jest eliminacja tych owoców z menu, jednak należy spożywać je z rozsądkiem. Banany jako bardzo kaloryczne owoce świetnie sprawdzą się do uzupełnienia energii po wyczerpującym treningu.


Z kolei ciemne winogrona warto spożywać ze względu na ich wartości zdrowotne – działają przeciwbakteryjnie, wzmacniają odporność

i zapobiegają nowotworom, dzięki resveratrolovi zawartemu w skórce.


Awokado nie tylko jest świetnym źródłem energii, ale co ciekawe,

w ograniczonych ilościach wspomaga... spalanie odłożonego wcześniej tłuszczu!