Sezon letni obfituje w duże ilości świeżych i zdrowych warzyw. Dziś proponujemy przepis na faszerowaną cukinię, która może być dodatkiem do obiadu bądź daniem głównym.

 

SPIS TREŚCI:
1. Składniki
2. Przygotowanie
3. Wartości odżywcze

 


1. Składniki
– 1 duża cukinia,
– 1/4 czerwonej papryki,
– 1/2 mała cebula,
– 1 szklanka jogurtu naturalnego 0% tłuszczu,
– 200 g chudego twarogu,
– garść orzechów nerkowca,
– garść słonecznika,
– przyprawy: sól himalajska, czarny pieprz, oregano, czarnuszka.

2. Przygotowanie
Cukinię kroimy wzdłuż na dwie równe połowy, miąższ wydrążamy. Paprykę oraz cebulę kroimy w kostkę. Twaróg rozrabiamy z jogurtem, następnie dodajemy przyprawy.


Tymczasem rozgrzewamy patelnię grillową/piekarnik, gdzie umieszczamy na 10/15 minut cukinię (wszystko zależy od tego, jaki stopień miękkości warzywa chcemy uzyskać). Na osobnej patelni bez tłuszczu prażymy słonecznik wraz z orzechami aż do uzyskania złotego koloru. Na cukinię nakładamy składniki w kolejności: twaróg, warzywa i ziarna.


3. Wartości odżywcze:

Białko: 51,9 g
Węglowodany: 61,7 g
Tłuszcze: 21,7 g


Łączna wartość kaloryczna: 603 kcal.