Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. brzuchaty,
– m. płaszczkowaty.

 

Pozycja wyjściowa

1) Usiądź na siedzisku maszyny do łydek.
2) Oprzyj przednią część stopy na platformie.
3) Unieś lekko pięty ku górze tak, by możliwe było odciągnięcie dźwigni zwalniającej ciężar.

 

 

Ruch

1) Z pozycji, w której stopa jest mocno zadarta do góry, pięta skrajnie obniżona, palce wskazują sufit, a łydka jest mocno rozciągnięta, odpychaj się od platformy poprzez mocne wspięcie na palce i napięcie łydek.
2) Po krótkim utrzymaniu łydki w maksymalnym napięciu, opuszczaj pięty poniżej poziomu palców, ponownie rozciągając łydkę.
3) Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń.

 

 

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.
2) Przednia część podeszwy stopy stabilnie ustawiona na platformie.
3) Uczucie „pieczenia” jest charakterystyczne dla ćwiczeń mięśni podudzia.

 

REKLAMA
16-krotny Mistrz Świata Jarosław Olech stosuje Nr 1 na wzrost siły i masy mięśniowej
Darmowa dostawa!
+ Indywidualny plan dietetyczny + Poradnik treningowy