Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. brzuchaty,
– m. płaszczkowaty,
– m. strzałkowy długi.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja siedząca, nogi ugięte w kolanach, sztanga ustawiona na mięśniach czworogłowych, tuż nad stawem kolanowym.
2) Przednia część stóp na podwyższeniu. Pięty opuszczone, kostki w pasywnym zgięciu.

 

 

Ruch

1) Z pozycji, w której stopa jest mocno zadarta do góry, pięta skrajnie obniżona, palce wskazują sufit, a łydka jest mocno rozciągnięta, odpychaj się od podwyższenia poprzez mocne wspięcie na palce i napięcie łydek. Unieś pięty maksymalnie w górę.
2) Po krótkim utrzymaniu łydki w maksymalnym napięciu opuść pięty poniżej poziomu palców, ponownie rozciągając łydkę.
3) Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń.

 

 

 

 

Wskazówki

1) Jako podwyższenie możesz użyć ciężaru.

2) Przednia część podeszwy stopy stabilnie ustawiona na podwyższeniu.
3) Przy każdym powtórzeniu należy wykonać pełne zgięcie stopy, aby w pełni rozciągnąć mięśnie.
4) Uczucie „pieczenia” jest charakterystyczne dla ćwiczeń mięśni podudzia.