Bieganie to dość bolesne, nudne i męczące zadanie – tak stwierdzi tylko ten, co nigdy nie spróbował. Coraz częściej można spotkać biegaczy dosłownie wszędzie i o każdej porze roku. To aktywność fizyczna niewymagająca dużych nakładów finansowych i ogólnodostępna. W niniejszym artykule skupimy się na zaletach i korzyściach związanych z bieganiem.

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening biegowy – korzyści dla organizmu

2. Trening biegowy – korzyści dla serca

3. Trening biegowy – rano

4. Trening biegowy – wieczorem

5. Trening biegowy – zalety dla mężczyzn

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1.Trening biegowy – korzyści dla organizmu

Wszędzie można przeczytać, że bieganie jest korzystne dla zdrowia, że warto biegać, bo pozytywnie wpływa to na nasz organizm. Ale jakie dokładnie są te korzyści? 

 

Oto one:

– w trakcie biegu angażujesz praktycznie wszystkie grupy mięśniowe,

a w trakcie wymagającego treningu biegowego tak naprawdę je ćwiczysz. A jak wiadomo, zdrowe mięśnie to zdrowe stawy;


– w trakcie biegu organizm jest poddawany intensywnym obciążeniom,

w związku z tym zaczynasz się pocić. Razem z potem wyprowadzane są toksyny i dochodzi do oczyszczania organizmu;


– bieganie jest świetnym środkiem antydepresyjnym i pomaga zwalczać nerwice. Dzieje się tak, ponieważ w trakcie treningu u biegacza wydziela się hormon szczęścia. Również nie ma lepszego sposobu na pozbycie się negatywnych myśli i stresów związanych z codziennym życiem;


– bieganie wpływa pozytywnie na ośrodkowy układ nerwowy i na układ odpornościowy. Każdy trening biegowy, jeżeli jest wykonywany na świeżym powietrzu, hartuje organizm;


– bieganie uczy panowania nad sobą i rozwija siłę woli. Przy okazji, u osób trenujących samoocena jest zawsze na wyższym poziomie.


2. Trening biegowy – korzyści dla serca

Pewnie już wiesz, że bieganie pozytywnie wpływa na serce i układ sercowo-naczyniowy. I owszem, jest to fakt. Bieganie nie pozwala krwi przechodzić w stan stagnacji i rozgania ją po całym organizmie, krew krąży

i zmusza do pracy każdą komórkę organizmu. Ponadto, jeżeli cierpisz na nadciśnienie tętnicze, duszności lub masz katar, chcesz zachować zdrowe ciało i poprawić krążenie krwi, to jak najbardziej powinieneś biegać. Jednak jeżeli masz niskie ciśnienie, to zanim zaczniesz trening biegowy, musisz skonsultować się z lekarzem w celu dobrania odpowiedniego obciążenia.


3. Trening biegowy – rano Fabryka Siły Sklep

Bardzo często pojawia się pytanie, kiedy biegać – rano czy wieczorem?

Z jednej strony, nie ma lepszego sposobu, aby się obudzić, niż bieganie. Jednak nie należy wyciągać pochopnych wniosków dotyczących korzyści płynących z porannego joggingu. Specjaliści twierdzą, że ze względu na to, że po wstaniu z łóżka nie jesteśmy jeszcze dostatecznie rozbudzeni, to nie należy poddawać organizmu tak gwałtownym obciążeniom. Bieganie rano jest jak najbardziej korzystne dla organizmu, a zwłaszcza dla sylwetki, ale nie od razu po przebudzeniu.


4. Trening biegowy – wieczorem

O tym, że bieganie od razu po przebudzeniu niekoniecznie jest dobre, już wiesz. A jak to wygląda w przypadku wieczornego biegania? Według profesjonalnych trenerów jogging wieczorem to najbardziej optymalny wariant, który dodatkowo pozwala pozbyć się bezsenności. Dodatkowo wieczorem już się nigdzie nie spieszysz i możesz spokojnie wykonać trening. Oprócz tego specjaliści twierdzą, że to właśnie między 18:00 a 20:00 powinniśmy ćwiczyć.


5. Trening biegowy – zalety dla mężczyzn

Obecnie większość mężczyzn prowadzi siedzący tryb życia. Jeżeli tak masz, to bieganie musi być dla ciebie dosłownie obowiązkiem. Dzięki temu nie tylko utrzymasz ciało w formie, ale również pozbędziesz się stresu po całym dniu pracy. Pozytywny wpływ odczujesz także w życiu seksualnym. Bieg to nie tylko dobre zdrowie i wysportowana sylwetka, przekłada się on również na inne, równie ważne aspekty twojego życia.