Treningowy worek bokserki jest niezwykle uniwersalnym narzędziem. Jak się okazuje, z jego pomocą formę mogą budować nie tylko zawodnicy sportów walki, ale również każdy, kto chce opanować podstawowe techniki ciosów, poprawić wytrzymałość oraz spalić dodatkowe kalorie. Świetnym przykładem na to jest Sylvester Stallone, który w kultowej serii filmów wciela się we włoskiego boksera Rokcy’ego Balboa.


SPIS TREŚCI:
1. Liczy się technika, a nie ilość ciosów
2. Wzmocnij siłę uderzenia

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Liczy się technika, a nie ilość ciosów

Przed każdym treningiem oczywiście należy odpowiednio się rozgrzać. Najważniejsze jest rozgrzanie stawów barkowych, łokciowych, a także nadgarstków. Zwłaszcza te ostatnie w trakcie treningu z workiem bokserskim są szczególnie narażone na urazy. Niestety rękawice bokserskie przy złej technice ciosów nie gwarantują maksymalnego bezpieczeństwa.


W trakcie zabawy z workiem należy pamiętać nie tylko o tym, aby postawić przede wszystkim na odpowiednią technikę. Technika uderzenia to przede wszystkim odpowiednia praca całego ciała. Bardzo ważne jest to, by stać luźno na nogach, które powinny być lekko zgięte w kolanach. Zapewni to lepszą kontrolę nad ciałem.


W kwestii ciosu nie ma co skupiać się na technice uderzenia, gdyż mnogość różnorakich technik sprawia, że na ten temat mogłaby powstać seria oddzielnych artykułów. Najważniejsze w trakcie wyprowadzania ciosu jest to, aby był wykonywany on nie samą ręką, a całym tułowiem – to zwiększa siłę uderzenia. Dodatkowo wskazane jest pamiętanie o tym, aby starać uderzać się kostkami dłoni. Uderzanie palcami bądź częścią zewnętrzną jest niepoprawne technicznie.


Partner treningowy nie tylko przytrzyma worek bokserski, ale również będzie pomocny przy nauce odpowiedniej techniki obrony w trakcie wspólnego tzw. „tarczowania”. Wspomniana nazwa odnosi się do uderzania w dłonie osoby, z którą się trenuje. Oczywiście wcześniej partner powinien na dłonie założyć odpowiednie tarcze, co zapewni bezpieczeństwo, solidny trening, a także masę zabawy. Boks to świetna forma spędzania wolnego czasu w zasadzie dla każdego, kto pragnie zadbać o siebie, a także przy tym nauczyć się czegoś pożytecznego. Odnajdą się w nim równie dobrze dorośli, jak i dzieci.


2. Wzmocnij siłę uderzenia

Siłę uderzenia można wzmocnić na wiele sposobów. W tym artykule zostaną przedstawione dwa, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem ze strony ćwiczących i zapewniają to, co jest najważniejsze – a więc efekty.


Pierwszym ćwiczeniem jest walka z cieniem. W dłoniach jednak powinny znaleźć się hantelki, które utrudnią ćwiczenie. Praca z hantelkami wzmacnia siłę ciosu. Warto dobrać nie tylko odpowiedni ciężar – co nie wpłynie negatywnie na technikę i nie będzie grozić urazem – ale także zadbać o to, aby wyprowadzane uderzenia były przede wszystkim szybkie. Fabryka Siły Sklep


Drugie ćwiczenie to „rąbanie drewna” z pomocą linki wyciągu górnego. Ćwiczenie to zostało wprost stworzone do sportów walki, angażuje ono niemal wszystkie mięśnie mające wpływ na siłę i technikę ciosu, a do tego (jak sama nazwa wskazuje) przypomina rąbanie drewna. Bardzo ważne jest to, aby ruch wykonywać nie tylko za pomocą rąk, ale również obrotów tułowia.


Po takiej zaprawce worek treningowy z pewnością po kolejnych ciosach zacznie odskakiwać na większe odległości! Wówczas warto pamiętać o tym, aby partner treningowy przytrzymał worek po drugiej stronie, aby zredukować do minimum jego majtanie.


Dokończenie artykułu w kolejnej części.