Dobry bokser posiada wiele umiejętności. Ma dobry refleks, silne uderzenie

i balans ciałem. Jednak tym, co zanika jako pierwsze, kiedy zawodnik się starzeje, jest szybkość nóg. Można to zaobserwować na podstawie wielu wspaniałych pięściarzy. Nie będę podawał tutaj nazwisk, ponieważ każdy miłośnik boksu sam może wymienić kilka. Mówi się, że dobry bokser musi być dobrym tancerzem, ale nie koniecznie na odwrót. Jak można trenować szybkość nóg? Jest to bardzo dobre pytanie i kiedy przeglądałem strony bokserskie, nie zauważyłem tam specjalnych wskazówek dotyczących tego tematu. W tym artykule podam więc swoje sposoby na trening szybkości nóg.

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening bokserski – skakanka
2. Trening boksera – przyrządy treningowe
3. Trening szybkościowy – tańcz
4. Bieganie
5. Podsumowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Trening bokserski – skakanka

Najprostszym wyjściem jest użycie starej dobrej skakanki. To ona daje nam możliwość nauczenia się koordynacji całego ciała. Dodatkowo musimy skupić się, aby podskakiwać dokładnie w tym momencie, w którym obracamy skakankę. Bardziej zaawansowane osoby potrafią skakać szybciej oraz wykorzystywać różne techniki skakania. Skakać można

z przeplotem rąk, krzyżakiem, skipami, na jednej nodze, obunóż itd. Jest tak wiele sposobów na skakanie, że nie da się ich wszystkich wymienić. Warto obejrzeć sobie na YT, jak skakali najwięksi bokserzy wszech czasów.

W każdym filmiku promocyjnym bokserzy używają skakanek. Nam może kojarzyć się to z zabawami z dzieciństwa. Nie ma jednak prostszego i zaraz bardziej skutecznego urządzenia do treningu szybkości nóg.

 

2. Trening boksera – przyrządy treningowe

Świetnym rozwiązaniem są drabinki treningowe. Rozkłada się je na ziemi

i zawodnik musi przez nie przebiegać w odpowiednim układzie. Można w jednym oczku drabinki stanąć 2 razy, 3 bądź więcej. Można zrobić wykrok

w bok, zanim przejdzie się dalej. Można od boku wchodzić i wychodzić z przejściem do następnego oczka drabinki.


Dobrym rozwiązaniem jest także linka bądź sznurek zawieszony nisko nad podłogą i przeskakiwanie przez niego z lewej strony na prawą. Pozwala to na wyrobienie szybkości i skoczności. Wbrew pozorom, można szybko się zmęczyć i łatwo zahaczyć nogą o linkę. Wystarczy wykonywać ćwiczenie przez minutę czy dwie.


Sprawdzą się także popularne w fitness klubach stepy. Warto je wykorzystywać do wskakiwania i zeskakiwania. Kiedyś używano dużych opon samochodowych. Teraz można to samo zrobić z pomocą stepów. Przeskoki z nogi na nogę, wskoki, zeskoki, przeskoki obunóż – jest bardzo wiele możliwości wykorzystania tego sprzętu.


3. Trening szybkościowy – tańcz

Idealnym rozwiązaniem do treningu szybkości nóg jest taniec. Pozwala on na wyrobienie w sobie poczucia rytmu, a co za tym idzie, timingu w boksie. Timing jest to idealna koordynacja całego ciała zgrana w czasie. Pozwala na wejście w tempo i zadanie ciosu w idealnym momencie. Tańcząc, można świetnie poprawić pracę nóg. Znam wiele osób, które nie mając do czynienia z boksem, a tylko z tańcem potrafią poruszać się na nogach jak zawodowi bokserzy. Wystarczy tańczyć raz w tygodniu, by po miesiącu czy dwóch zauważyć różnicę.


4. Bieganie

Jednym z najstarszych sposobów poprawienia szybkości nóg w boksie jest bieganie. Pozwala ono poprawić kondycję i szybkość. Przy odpowiednich ćwiczeniach takich jak sprinty, biegi z nawracaniem, koperty itd. można świetnie wyrobić w sobie szybkość pracy nóg.


Ostatnią kwestią, która przychodzi mi do głowy, która może bardzo pomóc, to poruszanie się na nogach. Stańmy przed lustrem i trochę poskaczmy

w pozycji bokserskiej. Pobawmy się tymi nogami. Zmieniajmy pozycję, chodźmy w lewo, prawo, przód i tył. Im więcej poświęcimy na to czasu, tym większe prawdopodobieństwo poprawy wyników.


5. Podsumowanie

Podsumowując informacje zawarte w tym artykule, ze swojej strony polecam stare, sprawdzone metody. Nie ma nic lepszego niż skakanka i poruszanie się na nogach. Bardzo dobry trening można wykonać także z pomocą sprzętu i w trakcie biegania. Warto zapisać się na tańce. Oprócz poprawy pracy nóg będziemy mogli zaimponować dziewczynie na dyskotece.