Nie tylko ty zastanawiasz się nad tym, czy chcąc rozwijać swoje mięśnie, powinieneś unikać uprawiania innych dyscyplin sportowych. Większość osób staje pomiędzy wyborem w swoim treningu: siłownia albo inny sport. Czy jest on nieunikniony? Czy rower treningowy lub trening biegacza negatywnie wpływają na plan treningowy na masę? Czy sportowiec jest skazany na trening w wybranej dyscyplinie sportu, czy może łączyć siłownię i bieganie? Wszystko o tym w poniższym artykule!


SPIS TREŚCI:
1. Trening siłowy a uprawianie innych sportów

2. Kolejny fałszywy mit

3. Jak w takich warunkach budować mięśnie?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Trening siłowy a uprawianie innych sportów

Często w kulturystycznych kuluarach, forach internetowych oraz branżowych artykułach można znaleźć informację, iż sporty siłowo-sylwetkowe nie idą w parze z uprawianiem innych dyscyplin takich jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka itd. Krótko mówiąc – albo siłownia, albo bieganie za piłką. Plan treningowy na masę jednak można urozmaicać, wprowadzając np. trening interwałowy, który zahamuje zbyt duży wzrost tkanki tłuszczowej.


Jak odbierać tego typu opinie?


Jest w tym trochę prawdy. Siłownia i trening to dla wielu więcej niż tylko pasja. W końcu osoba ważąca 120 kg przy wzroście 180 cm, w tym w dużej części zbudowana z tkanki mięśniowej, biegająca po piłkarskim boisku jest widokiem praktycznie niespotykanym.


2. Kolejny fałszywy mit

Rozpowszechniony mit głosi, iż budowanie mięśni nie idzie w parze z uprawianiem pozostałych sportów po treningu na siłowni. Nie jest to prawdą! Wiele osób o dużej masie mięśniowej uprawia w ramach hobby chociażby sporty walki, które przecież wymagają dużej wydolności organizmu i co ciekawe, nie utrudnia im to w żaden sposób rozwijania własnej sylwetki. Stanowią one dla nich trening cardio.


Poza tym wiele osób znanych na całym świecie ze swojej ponadprzeciętnej sylwetki aktywnie uczestniczy w zajęciach piłki nożnej, futbolu amerykańskiego czy sportów walki. Tak więc nie ograniczają się one tylko do jednej sportu i rozwijają swoje ciało holistycznie, stawiając nie tylko na siłę oraz wielkość mięśni, ale również na wydolność i ogólną sprawność fizyczną. Fabryka Siły Sklep


Jak doskonale widać, siłownia to nie jedyny sposób na dbanie o swoje mięśnie i swoją sprawność fizyczną. Potwierdzają to opinie wielu trenerów fitness.


3. Jak w takich warunkach budować mięśnie?

Sekret kryje się w sobie dieta, w suplementacja oraz w przemyślany trening na siłowni. Optymalne połączenie trzech składowych sprawia, że żaden katabolizm oraz spadek zasobów wody w organizmie na czas meczu nie jest takiej osobie straszny! W dodatku musi ona zadbać
o swoją regenerację, więc bardzo dużą rolę odgrywa każda wolna chwila i przede wszystkim sen.


Jak widać, nie ma podstaw ku temu, aby stawiać na sam trening. Świetna sylwetka jest na wyciągnięcie ręki. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, co kładzie się na talerz. Dzięki diecie każdy jest w stanie budować mięśnie, dbając o trening siłowy przy jednoczesnym uprawianiu innych sportów!