Siłownie pojawiają się w ostatnich latach jak grzyby po deszczu. To efekt wielu kampanii społecznych kształtujących zarówno dobre nawyki żywieniowe, jak i motywujących do pracy nad własną kondycją fizyczną. Moda na posiadanie pięknej sylwetki przyszła do nas z krajów zachodnich, gdzie ta świadomość rośnie wraz z bogaceniem się społeczeństw. W Polsce myślenie zaczyna być podobne, stąd siłownie lub niewielkie kluby fitness pojawiają się tak licznie nie tylko w małych miasteczkach, ale także

w dużych aglomeracjach miejskich.


SPIS TREŚCI:

1. Siłownia – bliska lokalizacja od miejsca zamieszkania

2. Godziny otwarcia siłowni

3. Czystość i higiena

4. Różnorodność maszyn do ćwiczeń

5. Trenerzy personalni

6. Cena karnetu

7. Zajęcia grupowe

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Siłownia – bliska lokalizacja od miejsca zamieszkania
Pierwszym i bardzo istnym elementem wyboru odpowiedniej dla nas siłowni powinna być jej lokalizacja. Klub sportowy oddalony od naszego domu choćby na odległość trzydziestu minut drogi nie jest dobrym wyborem, ponieważ trudno będzie nam znaleźć tyle czasu, aby dojechać na trening, ćwiczyć minimum półtorej godziny oraz wrócić. Lepiej poświęcić go na zorganizowanie sobie efektywnych ćwiczeń fizycznych. Tak więc wybierzmy taką siłownię, która usytuowana jest najbliżej naszego miejsca zamieszkania, w odległości dobrej na krótki spacer lub nawet bieg, który przy okazji mógłby nas rozgrzać.


2. Godziny otwarcia siłowni
Coraz częściej spotyka się siłownie, które są otwarte całodobowo. Dla niektórych takie rozwiązanie to czyste szaleństwo, bo kto w nocy zamierza prowadzić trening siłowy? Jednak to się zdarza, ponieważ ludzie pracują dziś w najróżniejszych porach. Być może nie ma potrzeby szukać siłowni otwartej całodobowo, aczkolwiek w porannych godzinach, jeszcze przed pracą, wiele osób chętnie wybiera się na trening. To samo jest późnym wieczorem, dlatego należy wybrać siłownię, która zaoferuje nam szeroki wybór i pozwoli dostosować nasz grafik zajęć i codziennych obowiązków do wizyty na siłowni.


3. Czystość i higiena

Niektóre siłownie mają niewiele wspólnego z czystością i schludnym utrzymaniem. Są to zwykle małe kluby fitness usytuowane na osiedlach lub w niewielkich miasteczkach. Być może niektórym nie będzie przeszkadzać jakość maszyn siłowych oraz cardio, jednak dla znacznej większości schludność to bardzo ważna opcja wyboru. Podobno największe sławy sportu, zawodnicy, bokserzy czy siłacze trenowali na siłowniach bardzo ubogich lub przygotowanych samodzielnie w domu. Pamiętajmy jednak, że są to zwykle ludzie bardzo zmotywowani do pracy, którzy nastawiają się wyłącznie na osiągnięcie sukcesu bez względu na to, co spotyka ich po drodze. Dla wielu z nas jakość urządzeń, czystość toalet i szatni ma znaczenie i choćby podświadomie chętniej wybieramy miejsca, które odpowiadają naszym estetycznym standardom. Poza tym to zawsze bezpieczniejsze dla naszego zdrowia.


4. Różnorodność maszyn do ćwiczeń Fabryka Siły Sklep

Kolejne bardzo istotne kryterium wyboru to dostępność i jakość maszyn siłowych, jakie znajdziemy na siłowni. Im jest ich więcej i są bardziej różnorodne, tym osiągniemy lepsze rezultaty ćwiczeń. Możemy wówczas trenować poszczególne grupy mięśni, a także omijamy kolejki ustawiające się do tej samej maszyny. To niezwykle ważne, ponieważ szkoda czasu na czekanie. Im więcej maszyn, tym lepiej. Sieciowe siłownie, w szczególności te nowe, których powstaje ostatnio coraz więcej, z pewnością mogą nam to zaoferować. Warto więc z nich skorzystać.



5. Trenerzy personalni

Jeśli zależy nam na efektywnym treningu, powinniśmy skorzystać z usług profesjonalnego trenera personalnego. Często trudno jest ocenić jakość pracy takich osób, zanim jeszcze wybierzemy się na pierwszą lekcję. Doradzamy więc wykupić pierwszy trening próbny i sprawdzić, jak radzi sobie nasz trener personalny i czy spełnia oczekiwania, a nade wszystko, czy dobrze się wam razem współpracuje. Powinien nas motywować do pracy i ustalić indywidualny plan treningowy, który krok po kroku będziecie razem realizować. W przeciwnym wypadku jego praca i nasze starania nie będą miały sensu, a usługa ćwiczeń pod okiem trenera nie należy do najtańszych.


6. Cena karnetu

Dziś regularne korzystanie z siłowni nie należy już do najdroższych usług. Zwykle koszt miesięcznego karnetu waha się od 80 zł do 200 zł. Wszystko zależy od rodzaju wykupionego pakietu, ale standardowy pobyt na siłowni bez ograniczeń nie jest drogi i właściwie każdy, kto chce o siebie dbać, może sobie na to pozwolić. Duże sieciowe siłownie, w ramach których można skorzystać także np. z basenu, sauny czy jacuzzi, oferują dość atrakcyjne ceny abonamentu. Jednak nierzadko musimy im zagwarantować, że będziemy tam uczęszczać np. minimum pół roku, a okres wypowiedzenia obowiązuje ok. 3 miesięcy. Coś za coś – otrzymujemy wówczas upragniony komfort.


7. Zajęcia grupowe

Jeśli trudno się nam zmotywować do działania, warto skorzystać z zajęć zorganizowanych, które zagwarantują oczekiwane efekty w przypadku regularnego uczęszczania do danej grupy. Różnorodność prowadzonych zajęć także powinna być dla niektórych istotnym kryterium wyboru siłowni.