Stacjonarny rower treningowy to świetne rozwiązanie dla tych, którzy za niewielką cenę chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej w domowych warunkach. Koszt takiego roweru waha się w granicach 100–200 zł!


Rower treningowy jest doskonałą alternatywą dla innych urządzeń umożliwiających wykonywanie treningu cardio. Gdy za oknem panuje zła pogoda, a najbliższa siłownia jest daleko, warto mieć w pokoju własny rowerek treningowy. Należy pamiętać, że rower stacjonarny magnetyczny musi być rozmiarami dostosowany do naszego wzrostu i naszej wagi, aby zapewnić komfortowe trenowanie i wyeliminować ewentualny ból kolan spowodowany nieodpowiednim rozmiarem urządzenia.

Warto w Internecie zapoznać się z opiniami konsumentów, aby wiedzieć, jaki rower treningowy warto kupić. Rower treningowy powinien mieć tak dobrane poziomy oporu, aby przejście pomiędzy nimi było płynne, bez dużych skoków w różnicy oporu. Rowerek treningowy efekty treningu zapewnia bardzo dobre, pod warunkiem, że trenujemy regularnie i odpowiednio się odżywiamy. Rower treningowy stacjonarny jest jedynym wyjściem, gdy nie mamy czasu na inną formę treningu niż ćwiczenia w domu. Jeżeli nie wiesz, jaki rower treningowy kupić, warto zapytać specjalisty w sklepie.

 

SPIS TREŚCI:
1. Stacjonarny rower treningowy – zastosowanie
2. Trening aerobowy na rowerze treningowym
3. Trening anaerobowy na rowerze treningowym
4. Rower treningowy to przede wszystkim prostota

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

Rower treningowy to przyrząd, dzięki któremu w domowym zaciszu można wypowiedzieć wojnę tkance tłuszczowej. Jak ćwiczyć, by treningi były skuteczne? Do czego może służyć rower treningowy? O tym poniżej.

 

1. Stacjonarny rower treningowy – zastosowanie

Dzięki zastosowaniu tego sprzętu cardio można nie tylko spalać tłuszcz, ale również rozgrzać mięśnie przed treningiem. Świetnie sprawdzi się to zwłaszcza przed treningiem nóg! Można także z pomocą roweru treningowego wyciszyć organizm po przeprowadzonej sesji treningowej.

 

Głównym celem, jaki większość osób sobie postawi w przypadku roweru treningowego, będzie spalanie podskórnej tkanki tłuszczowej.

 

Trening aerobowy bądź trening anaerobowy (bo i taki można wykonać na rowerze stacjonarnym) najlepiej przeprowadzić po treningu siłowym. Trening w wersji HIIT można wykonać w dowolnej chwili, niekoniecznie od razu po sesji treningowej. Wskazane jest nawet wykonywanie go w dni wolne od treningu siłowego.

 

2. Trening aerobowy na rowerze treningowym

Trening aerobowy najlepiej wykonać od razu po skończonym treningu siłowym. Tętno podczas jazdy powinno utrzymywać się w górnym przedziale 60–80% HRmax.


HRmax możemy wyliczyć za pomocą wzoru:

HRmax = 220 − wiek

  Fabryka Siły Sklep

Czas wykonywania sesji aerobowej powinien wynosić 30–45 minut. W tym czasie można kompletnie wpłynąć na proces spalania podskórnej tkanki tłuszczowej.

 

3. Trening anaerobowy na rowerze treningowym

Trening anaerobowy można wykonać w domowych warunkach, choćby z wykorzystaniem roweru treningowego, któremu poświęcony jest dzisiejszy artykuł.

 

We wspomnianej metodzie treningowej wykorzystuje się na przemian bardzo intensywny trening na maksimum możliwości oraz trening o średniej intensywności. Wygląda to mniej więcej tak:

– 20 sek. – sprint;

– 10 sek. – odpoczynek, wolne kręcenie;

– 20 sek. – sprint;

– 10 sek. – odpoczynek, wolne kręcenie itd.

 

Takich stacji (sprint + odpoczynek to jedna stacja) osoby niedoświadczone o słabej kondycji będą w stanie wykonać 3–4. Osoby bardziej doświadczone o większej wydolności organizmu mogą dostosować powyższy przykład do swoich możliwości.

 

4. Rower treningowy to przede wszystkim prostota

Stacjonarny rower treningowy zajmuje mało miejsca i jest stosunkowo niedrogi. Ceny najtańszych modeli wahają się już w granicach 100–200 zł.

 

Jeśli ktoś nie lubi biegać bądź chodzić po bieżni, naturalnym rozwiązaniem problemu jest rower treningowy. Można po niego sięgnąć w każdej chwili.

 

Sam trening na rowerze stacjonarnym jest przyjemnością! Rowerek stacjonarny to trafna inwestycja, zwłaszcza na długie zimowe wieczory, gdy już jazda przed telewizorem uskutecznia odchudzanie. Jak widać, spalanie kilokalorii może być bardzo proste. Opinie posiadaczy tego sprzętu przekonują, że fitness i stacjonarny rower treningowy to dwa kompatybilne pojęcia.

 

Ponadto na efekty diety i treningu na rowerze stacjonarnym nie będzie trzeba długo czekać!