Stacjonarny rower treningowy to świetne rozwiązanie dla tych, którzy za niewielką cenę chcą pozbyć się nadmiaru tłuszczu w domowych warunkach. Koszt takiego roweru waha się już w okolicach 100-200 złotych!


Rower treningowy jest doskonałą alternatywą dla innych urządzeń umożliwiających wykonywanie treningu cardio. Gdy za oknem panuje zła pogoda, a najbliższa siłownia jest daleko, warto mieć w pokoju własny rowerek treningowy.

Należy pamiętać, że rower stacjonarny magnetyczny musi być rozmiarami dostosowany do naszego wzrostu i wagi, aby zapewnić komfortowe trenowanie i wyeliminować ewentualny ból kolan spowodowany nieodpowiednim rozmiarem urządzenia.

Warto rozejrzeć się w internecie, czytając opinie konsumentów, aby wiedzieć, jaki rower treningowy warto kupić za przeznaczone na ten cel pieniądze. Rower treningowy poziomy oporu powinien mieć tak dobrane, aby przejście pomiędzy nimi było płynne, bez dużych skoków w różnicy oporu.

Rowerek treningowy efekty treningu zapewnia bardzo dobre, pod warunkiem, że trenujemy regularnie i odpowiednio się odżywiamy.

Rower treningowy stacjonarny jest jedynym wyjściem, gdy nie mamy czasu na inna formę treningu niż ćwiczenia w domu. Jeżeli nie wiesz, jaki rower treningowy kupić, warto zapytać specjalisty w sklepie.


SPIS TREŚCI:
1. Stacjonarny rower treningowy - zastosowanie
2. Trening aerobowy na rowerze treningowym
3. Trening anaerobowy na rowerze treningowym
4. Rower treningowy to przede wszystkim prostota

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



Rower treningowy to przyrząd, dzięki któremu w domowym zaciszu można wypowiedzieć wojnę swojemu tłuszczowi. Jak ćwiczyć, by treningi były skuteczne? Do czego może służyć rower treningowy? O tym poniżej.


1. Stacjonarny rower treningowy - zastosowanie

Dzięki zastosowaniu tego sprzętu cardio, można nie tylko spalać tłuszcz, ale również rozgrzać mięśnie przed treningiem. Świetnie sprawdzi się to zwłaszcza przed treningiem nóg! Można także z pomocą roweru treningowego wyciszyć organizm po przeprowadzonej sesji treningowej.


Głównym zadaniem, jakie większość osób postawi sobie w przypadku roweru treningowego, będzie spalanie podskórnej tkanki tłuszczowej.


Trening aerobowy bądź anaerobowy (bo i taki można wykonać na rowerze stacjonarnym) najlepiej przeprowadzić po treningu siłowym. Trening w wersji HIIT ma to do siebie, że można go wykonać w dowolnej chwili, niekoniecznie od razu po sesji treningowej. Wskazane jest nawet wykonywanie go w dni wolne od treningu siłowego.


2. Trening aerobowy na rowerze treningowym

Trening aerobowy najlepiej jest wykonać od razu po skończonym treningu siłowym. Powinno kręcić się tak, by tętno utrzymało się w górnym przedziale 60-80% HR max.

HR max możemy wyliczyć za pomocą wzoru:
HR max = 220 – wiek


Fabryka Siły Sklep

Czas wykonywania sesji aerobowej powinien wynosić 30-45 minut. W tym czasie jest się w stanie kompletnie wpłynąć na proces spalania podskórnej tkanki tłuszczowej.


3. Trening anaerobowy na rowerze treningowym

Trening anaerobowy ma to do siebie, że można go wykonać w domowych warunkach, choćby z wykorzystaniem roweru treningowego, któremu poświęcony jest dzisiejszy artykuł.


We wspomnianej metodzie treningowej wykorzystuje się na przemian bardzo intensywny trening na maksimum możliwości oraz trening o średniej intensywności. Wygląda to mniej więcej tak:

- 20 s. – sprint;

- 10 s. – odpoczynek, wolne kręcenie;

- 20 s. – sprint;

- 10 s. – odpoczynek, wolne kręcenie;

itd.


Takich stacji (sprint + odpoczynek to jedna stacja) osoby niedoświadczone o słabej kondycji będą w stanie wykonać od 3 do 4. Osoby bardziej doświadczone o większej wydolności organizmu mogą dostosować powyższy przykład do własnych możliwości.


4. Rower treningowy to przede wszystkim prostota

Stacjonarny rower treningowy zajmuje mało miejsca i jest stosunkowo niedrogi. Ceny najtańszych modeli wahają się już w przedziale 100-200 zł.


Jeśli nie lubi się biegać bądź chodzić po bieżni, naturalnym rozwiązaniem problemu jest rower treningowy. Można po niego sięgnąć w każdej chwili – wystarczy tylko, że będzie się w domu.


Sam trening na rowerze stacjonarnym jest przyjemnością! Rowerek stacjonarny to trafna inwestycja, zwłaszcza na długie zimowe wieczory, gdy już jazda przed telewizorem uskutecznia odchudzanie. Jak widać, spalanie kalorii może być bardzo proste. Opinie posiadaczy tego sprzętu przekonują do tego, iż fitness i stacjonarny rower treningowy to dwa kompatybilne pojęcia.


Ponadto na efekty diety i treningu na rowerze stacjonarnym nie będzie trzeba długo czekać!