Siłownia jeszcze do niedawna była miejscem przeznaczonym przede wszystkim dla panów. Na szczęście się to zmieniło, kluby fitness są dostosowane do potrzeb pań. Kobiety o wiele chętniej pojawiają się na salach treningowych.

 

SPIS TREŚCI:
1. Kobieta na siłowni – powody i mity
2. Wpływ treningu na kobiecy organizm

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Kobieta na siłowni – powody i mity

Kobiety unikały tego rodzaju miejsc jak ognia w obawie przed zwiększeniem rozmiarów mięśni. Jest to mylne założenie, należy wziąć pod uwagę różnice między budową genetyczną kobiet a budową mężczyzn.

 

Panie ze względu na inne stężenie hormonów naturalnie nie są w stanie wypracować tak dużych mięśni jak panowie, a co za tym idzie – ich treningi, poza nabraniem jakościowej masy mięśniowej, mają budować zgrabną i szczupłą sylwetkę!

 

2. Wpływ treningu na kobiecy organizm

 

Redukcja tkanki tłuszczowej

Faktem jest, że kobiecy organizm w przeciwieństwie do męskiego organizmu naturalnie posiada większą ilość podskórnej tkanki tłuszczowej w celu zachowania prawidłowego przebiegu wszystkich wewnętrznych procesów. Niemniej jednak to właśnie z pomocą szeroko rozumianego treningu paniom udaje się pozbyć niechcianej oponki i uzyskać wymarzone kształty. Fabryka Siły Sklep

 

Często to właśnie trening w połączeniu z odpowiednim odżywianiem okazuje się najkorzystniejszym rozwiązaniem, zwłaszcza wtedy, gdy kolejne wymyślne diety okazują się nieskuteczne i do tego negatywnie wpływają na organizm.

 

Poprawa wydolności

Każda, nawet najmniejsza aktywność fizyczna ma wpływ na poprawę wydolności. Dzięki temu już po pierwszych treningach można zauważyć mniejsze zmęczenie podczas wykonywania codziennych czynności takich jak noszenie zakupów, szybki bieg do autobusu czy poranny jogging.

 

Poprawa sprawności fizycznej

Wzrost siły oraz większy zakres ruchu stawów to niektóre z pozytywnych efektów regularnej aktywności fizycznej, które przydają się na co dzień.

 

Dziś aktywne panie nie potrzebują męskiej pomocy przy dźwiganiu siatek z zakupami, wrzuceniu walizki na górną półkę w pociągu czy przestawianiu mebli podczas generalnych porządków. Oczywiście nie oznacza to, że panowie powinni zapomnieć o swoich manierach i pozwolić kobietom na wykonywanie czynności wymagających użycia mięśni! Trening siłowy zmniejsza ponadto możliwości wystąpienia urazów oraz kontuzji.

 

Idealna sylwetka

Tu, gdzie dieta okazuje się nieskuteczna, rozwiązaniem może okazać się ćwiczenie! Nawet najlepsza dieta nie jest w stanie nadać naszym mięśniom pożądanych gabarytów. Dobrym rozwiązaniem okazuje się trening z ciężarami.

 

Jest to bardzo ważne w dążeniu do wypracowania idealnej sylwetki. Warto zwrócić uwagę, że jest diametralna różnica między wyglądem kobiety, która stosowała tylko dietę, a wyglądem kobiety, która dietę wzbogaciła o ciężką pracę z ciężarami.

 

Nabranie pewności siebie

Lepsza sylwetka to również wzrost atrakcyjności w oczach innych, ale przede wszystkim większa samoocena. Od zawsze zmiana sylwetki, a więc sukces sportowy, to początek kolejnych zmian, a także sukcesów na płaszczyźnie prywatnej, zawodowej i towarzyskiej!

 

Lepsze samopoczucie

Podczas aktywności fizycznej w celu złagodzenia potreningowych zakwasów nasz organizm wydziela endorfiny, bardziej znane jako hormony szczęścia. To wyjaśnia, dlaczego osoby, które regularnie trenują, są w rzeczywistości bardziej otwarte, pozytywnie nastawione do życia, lepiej radzą sobie z problemami oraz dzięki emanowaniu dobrą energią przyciągają do siebie innych ludzi!