Wiosna to czas, który szczególnie zachęca do uprawiania aktywności fizycznej. Dłuższe dni oraz wyższe temperatury dają wiele możliwości aktywnego spędzania czasu wolnego. W zależności od umiejętności oraz preferencji każdy może znaleźć coś dla siebie.

 

SPIS TREŚCI:
1. Powrót do formy po zimie – od czego zacząć?
2. Aktywność fizyczna wiosną – jaki sport wybrać?
3. Wyprawy górskie jako forma wiosennej aktywności fizycznej
4. Podsumowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

1. Powrót do formy po zimie – od czego zacząć?
W okresie zimowym większość osób jest zdecydowanie mniej aktywna fizycznie niż w sezonie letnim. Niskie temperatury, śnieg oraz szybkie zapadanie zmroku skutecznie zniechęcają do spędzania czasu w sposób aktywny. Kiedy powraca się do ćwiczeń po zimie, należy przede wszystkim rozważnie dobierać ich intensywność oraz pamiętać o wykonaniu prawidłowej rozgrzewki, aby już na starcie nie doprowadzić do kontuzji bądź urazu. Dodatkowo warto zadbać o podstawy efektywnego treningu i tym samym zaopatrzyć się w wygodny strój sportowy oraz odpowiednie obuwie.

 

Rodzaj aktywności fizycznej należy dobrać do swoich preferencji oraz umiejętności. Już nawet zwykłe spacery wystarczą, aby poprawić zdrowie oraz samopoczucie.

 

2. Aktywność fizyczna wiosną – jaki sport wybrać?
Jogging to jedna z najpowszechniejszych aktywności fizycznych. Niewątpliwie jej dużą zaletą jest fakt, że może być wykonywana niemal wszędzie. Ponadto nie wymaga specjalistycznego sprzętu – wystarczą wygodne strój oraz obuwie. Biegać można zarówno samemu, jak i w towarzystwie.

 

Regularny jogging pozytywnie wpływa na kondycję, zdrowie oraz samopoczucie. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to aktywność fizyczna przeznaczona dla każdego. Osoby zmagające się z otyłością lub nadwagą, mające problemy ze stawami czy leczące się na choroby układu sercowo-naczyniowego powinny zrezygnować z biegania i zastąpić je np. spacerami – w mniejszym stopniu obciążają organizm, a korzyści są porównywalne.

  Fabryka Siły Sklep

Jazda na rolkach czy wrotkach to forma spędzania czasu wolnego dobra niemal dla każdego. Wpływa na redukcję stresu, ogólną kondycję, równowagę, a także koordynację. Ponadto wzmacnia mięśnie ud i pośladków. Należy jednak pamiętać o zakupie kasku oraz ochraniaczy, aby jazda była zarówno przyjemna, jak i bezpieczna.

 

Jazda na rowerze – wzrost temperatury i poprawa pogody sprawiają, że coraz więcej osób wybiera się na wycieczki rowerowe bądź wykorzystuje rower jako środek transportu. Ten rodzaj aktywności może przynieść wiele korzyści, a jego dodatkowym atutem jest fakt, że w niewielkim stopniu obciąża stawy.

 

Nordic walking polega na spacerowaniu ze specjalnymi kijkami i pozwala wzmocnić całe ciało, dotlenić organizm, poprawić kondycję oraz samopoczucie. Ponadto jest przeznaczony niemal dla każdego – przeciwwskazaniami są jedynie kontuzje czy urazy oraz indywidualne zalecenia lekarza prowadzącego.

 

Siłownie na świeżym powietrzu w ostatnim czasie zyskują na popularności, a co za tym idzie – stają się coraz powszechniejsze, zwłaszcza w miastach. Są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą uczęszczać na siłownię tradycyjną. Mogą być zaopatrzone w różnego rodzaju maszyny z dodatkowym obciążeniem, hantle, drążki do podciągania czy poręcze do pompek – trening z wykorzystaniem takiego sprzętu z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój sylwetki. Dodatkowo podczas słonecznych dni można skorzystać z pogody i dotlenić organizm.

 

Slackline, czyli zawieszona pomiędzy dwoma punktami taśma, po której można spacerować, to zdecydowanie jedna z mniej popularnych aktywności wiosennych. Jej zaletą jest możliwość zawieszenia taśmy np. między drzewami w parku, co dodatkowo pozwoli korzystać z ciepłej, wiosennej pogody. Spacer po taśmie jest bardzo wymagającą aktywnością, jednak stanowi również świetną formę spędzania czasu wolnego z bliskimi. Slackline poprawia przede wszystkim koordynację oraz równowagę.

 

Jumping fitness zaliczany jest do treningu cardio – polega na wykonywaniu ćwiczeń na jednoosobowej trampolinie w rytm muzyki, dzięki czemu angażuje niemal wszystkie partie mięśniowe. Jest to zatem świetna forma aktywnego spędzania wolnego czasu. Ponadto trening ten często wykonuje się w grupach, co dodatkowo motywuje do działania i umożliwia nawiązanie nowych znajomości.

 

3. Wyprawy górskie jako forma wiosennej aktywności fizycznej
Miłośnicy gór z pewnością z utęsknieniem wyczekują poprawy warunków pogodowych. Nie każdy bowiem ma na tyle odwagi oraz umiejętności, aby wybierać się na górskie wyprawy zimą. Ta forma aktywności pozwala na odstresowanie się, zmianę otoczenia oraz dotlenienie organizmu czystszym powietrzem, co z pewnością sprzyja poprawie funkcjonowania układu krążenia. Górskie wspinaczki, poza korzyściami zdrowotnymi, dają również możliwość walki ze swoimi słabościami oraz nawiązania nowych znajomości.

 

4. Podsumowanie
Aktywność fizyczna jest bardzo ważna w zachowaniu zdrowia oraz sprawności na długie lata. Wraz z nadejściem wiosny warto więc rozważyć wdrożenie różnych form ruchu, zwłaszcza tych na świeżym powietrzu. Wybór wiosennych aktywności jest naprawdę szeroki, dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie.