Rodzice zawsze powtarzają „nie garb się”. Często widzę, jak chłopaki pochylają barki do przodu. Oczywiście, jestem za rozwojem fizycznym, ale dlaczego zapominamy o zdrowym rozwoju? Pompowanie mięśni to nie wszystko. Musimy analizować zmiany, jakie zachodzą w naszej sylwetce.

 

SPIS TREŚCI:

1. Tendencja do skupiania się na rozwoju tych samych mięśni

2. Wybierajcie różnorodne ćwiczenia

3. Jak uniknąć takiej sytuacji?

4. Nie słuchałem porad – co mam teraz zrobić?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Tendencja do skupiania się na rozwoju tych samych mięśni

Na treningach widzę osoby w różnym wieku. Podciągają się, wykonują pompki, pompki na poręczach, nie zapominają o wzmacnianiu mięśni brzucha. Oczywiście to cieszy oko, ale przeważnie wszyscy koncentrują uwagę na mięśniach, które biorą bezpośredni udział przy wyżej wymienionych ćwiczeniach. Dla przeciętnej osoby pojęcie proporcji jest mało istotne, ale nieodpowiedni rozwój prostowników da o sobie znać dopiero po pewnym czasie.


2. Wybierajcie różnorodne ćwiczenia

Zwróćcie uwagę na siebie i znajomych. Jeżeli nie wzmacniacie pleców (mięśnie prostowników) lub jeżeli wciągnęły was ćwiczenia na klatkę piersiową i najszersze grzbietu – pompki na poręczach, wyciskanie

na ławce płaskiej, podciągania, pompki, to te partie mogły wyprzedzić

w rozwoju mięśnie pleców – odcinek, który ściąga łopatki i trzyma górę pleców prosto. Fabryka Siły Sklep


Dlatego mocniejsze mięśnie klatki piersiowej razem z mięśniami naramiennym i najszerszymi grzbietu ściągają barki do przodu, bo prostowniki nie stawiają oporu. Takim sposobem pogarszamy wygięcie odcinka piersiowego kręgosłupa. Nie wygląda to ładnie ani nie jest zdrowe dla organizmu.


3. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Aby uniknąć podobnych problemów, jeżeli trenujecie na ulicy, codziennie wykonujcie tradycyjny trening hiperprzeprostny prawidłowo technicznie. Wiele razy mówiłem o łączeniu treningu na drążku z treningiem na siłowni. Jeżeli trenujecie w fitness klubie, nie zapominajcie o wykonaniu skłonów ze sztangą na barkach. Martwy ciąg jest najlepszym ćwiczeniem do budowania dobrego fundamentu dla mięśni pleców. Pilnujcie techniki i nie dobierajcie za dużego ciężaru.


4. Nie słuchałem porad – co teraz mam zrobić?

Na treningach musicie więcej czasu poświęcać mięśniom antagonistycznym. A z innymi ćwiczeniami odpuścić na pewien czas lub po prostu zmniejszyć ich liczbę. Osobom, które nastawione są bardzo antysiłowo, proponuję wykonywać ćwiczenia zaczerpnięte z gimnastyki.


Większość można wykonać na podłodze, dlatego są również praktyczne. Nie musicie wydawać dużo pieniędzy na sprzęt. W zasadzie ja też nie używam wolnego ciężaru dla wzmocnienia pleców. Wykonuję dużo wznosów nóg. Według mnie jest to najlepsze ćwiczenie na prostowniki i barki.