Rodzice zawsze powtarzają "nie garb się". Przychodząc na plac, często widzę, jak chłopaki bardzo pochylają barki do przodu. Oczywiście, że jestem za rozwojem fizycznym, ale czemu zapominamy o zdrowym rozwoju? Pompowanie mięśni to nie wszystko. Musimy analizować zmiany, jakie nadchodzą w naszej sylwetce.


SPIS TREŚCI:

1. Tendencja do skupiania się na rozwoju tych samych mięśni

2. Wybierajcie różnorodne ćwiczenia

3. Jak uniknąć takiej sytuacji?

4. Nie słuchałem porad – co mam teraz zrobić?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Tendencja do skupiania się na rozwoju tych samych mięśni

Na treningach widzę osoby w różnym wieku. Podciągają się, wykonują pompki, pompki na poręczach, nie zapominają o wzmacnianiu mięśni brzucha. Oczywiście to cieszy oko, ale przeważnie wszyscy koncentrują uwagę na mięśniach, które biorą bezpośredni udział przy wyżej wymienionych ćwiczeniach. Dla przeciętnej osoby takie pojęcia jak proporcje są mało istotne, ale nieodpowiedni rozwój prostowników

da o sobie znać dopiero po pewnym czasie. Tak pod względem estetycznym, jak i zdrowotnym.


2. Wybierajcie różnorodne ćwiczenia

Zwróćcie uwagę na siebie i znajomych. Jeżeli wy nie wzmacniacie pleców (mięśnie prostowników) lub jeżeli wciągnęły was ćwiczenia na klatkę piersiową i najszerszych grzbietu – pompki na poręczach, wyciskanie

na ławce płaskiej, podciągania, pompki, to te partie mogły wyprzedzić

w rozwoju mięśnie pleców – odcinek, który ściąga łopatki i trzyma górę pleców prosto. Fabryka Siły Sklep


Dlatego mocniejsze mięśnie klatki piersiowej, wspólnie z mięśniem naramiennym i najszerszymi grzbietu, ściągają barki do przodu nie odczuwając oporu prostowników. Takim sposobem pogarszamy wygięcie odcinka piersiowego kręgosłupa. Nie wyglądała to ładnie, ani nie jest zdrowe dla naszego organizmu.


3. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Dlatego, żeby uniknąć podobnych problemów - jeżeli trenujecie na ulicy

– codziennie wykonujcie tradycyjny trening hiperprzeprostny prawidłową techniką. Wiele razy mówiłem o łączeniu treningu na drążku i na siłowni. Jeżeli to robicie, to trenując w fitness klubie, nie zapominajcie o wykonaniu skłonów ze sztangą na barkach. Martwy ciąg jest najlepszym ćwiczeniem

dla budowania dobrego fundamentu dla naszych mięśni pleców. Pilnujcie techniki i nie zabierajcie się za duży ciężar.


4. Nie słuchałem porad – co teraz mam zrobić?

Co robić w razie zajścia takiej sytuacji? I czy jest możliwość wybrnięcia

z tego? Jasne, że jest. Na treningach musicie więcej czasu poświęcać mięśniom antagonistycznym. A z innymi ćwiczeniami odpuścić na pewien czas, lub po prostu dawać mniejszy wycisk. Pewnie powiecie "a co nam

do ćwiczeń z ciężarem?” Dla osób, które nastawione są bardzo antysiłowo, proponuję wykonywać ćwiczenia zaczerpnięte z gimnastyki.


Większość można wykonać na podłodze, dlatego są również praktyczne. Nie musicie wydawać dużo pieniędzy na sprzęt, przy pomocy którego będziecie je wykonywać. W zasadzie ja też nie używam wolnego ciężaru dla wzmocnienia pleców. Wykonuję dużo wznosów nóg, powszechnie nazywanych spiczagą. Jak dla mnie, jest to najlepsze ćwiczenie na prostowniki i barki.