Czy suplementy diety są mi naprawdę potrzebne, aby intensywnie i z satysfakcją trenować? W jaki sposób mogą mi pomóc? To często słyszane pytania wielu osób, nie tylko tych początkujących. Na rynku dostępna jest bogata oferta suplementów. Postaram się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania.

 

SPIS TREŚCI:

1. Substancje wspomagające trening a marketing

2. Czy warto przyjmować suplementy przed treningiem i po treningu

3. Co tak naprawdę pomaga?

4. Odpowiedz sobie sam!

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Substancje wspomagające trening a marketing

Żyjemy obecnie w czasach, w których nikt nie ma na nic czasu i każdy chce mieć wszystko od razu na starcie. Nie inaczej jest w sportach sylwetkowych. Od wielu lat firmy suplementacyjne tworzą dziesiątki, jak nie setki różnych preparatów opartych na mniej lub bardziej znanych substancjach, które mają nam dać to, czego oczekujemy – pompę, masę i siłę. Ale czy takie suplementy w ogóle istnieją? Zastanówmy się i przeanalizujmy to na spokojnie.

 

2. Czy warto przyjmować suplementy przed treningiem i po treningu

Reklama to jedno, a rzeczywistość to drugie. Firmy zachwalają swoje produkty, jednak nie potrafią udowodnić ich działania. Wyjątek stanowi kilka substancji, które omówimy poniżej.

 

– Białka w proszku (serwatkowe, wołowe, roślinne) stanowią uzupełnienie diety o proteiny i tak powinny być traktowane. Sięgamy po nie, gdy nie możemy pokryć zapotrzebowania na białko. Fabryka Siły Sklep

 

– Gainery, czyli inaczej posiłki w proszku, działają na tej samej zasadzie co odżywki białkowe.

 

– Kreatyny to chyba jedyne substancje, których działanie anaboliczne potwierdzono klinicznie na tyle dokładnie, że nie ma podstaw do wątpienia w ich wyniki.

 

– Aminokwasy, czyli białka rozłożone na części składowe, nie mają realnego wpływu na anabolizm, jednak niektóre powodują wzrost syntezy tlenku azotu w mięśniach (arginina, cytrulina).

 

– Agmatyna, czyli biogenna amina uzyskana z dekarboksylacji argininy, jest substancją, która stała się prekursorem w produkcji tlenku azotu, a jej działanie potwierdzono klinicznie.

 

– Kofeina – prosta i skuteczna substancja, które dodaje energii i pomaga wolniej odczuwać skutki zmęczenia. Najlepsza jest w pełni naturalna.

 

Czy to już wszystko? Nie, jednak nie będziemy wymieniać setek substancji, których skład i pozytywne skutki udowodniono jedynie na etykiecie producenta.

 

3. Co tak naprawdę pomaga?

Przede wszystkim dieta! Bez niej nie dojdziemy nigdzie w żadnym sporcie sylwetkowym. Odpowiednio ukształtowana i dopasowana do aktywności i celu treningowego dieta zapewni nam siłę, energię i odpowiednie cegiełki do budowania naszej sylwetki podczas regeneracji powysiłkowej.

 

Agmatyna, kofeina i kreatyna to 3 proste substancje które zmaksymalizują efektywność treningu. Zapewnią wzrost siły, wytrzymałości, efekt pompy mięśniowej i dostarczą pobudzającej energii zarówno przed treningiem, jak i po nim. To 3 proste substancje, które działają, i w które tak naprawdę warto zainwestować.

 

4. Odpowiedz sobie sam!

Jeżeli trenujesz dla lepszego samopoczucia i kondycji, masz odpowiednio zbilansowaną i dobraną do swojego celu dietę, nie potrzebujesz suplementów, które wpłyną na poprawę wyników i jakość treningu.

 

Jeżeli jednak chciałbyś czegoś więcej, bo masz większe aspiracje w pracy nad swoją sylwetką – to jak najbardziej pomogą! Pamiętaj tylko, aby kierować się rozsądkiem i rzetelną wiedzą na temat suplementów, a nie reklamami. Wybieraj rozsądnie.