Nasz organizm do prawidłowej pracy potrzebuje składników odżywczych, których braki wywołują mnóstwo dokuczliwych objawów. Wśród składników, do których wielu z nas nie przywiązuje należytej wagi wymienić należy jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega-9. Pomijamy je często, komponując posiłki. Na szczęście dzisiaj nie brakuje również wysokiej jakości odżywek, które pozwalają uzupełnić niedobory także kwasów jednonienasyconych omega-9.

 

SPIS TREŚCI:
1. Kwasy omega-9 – co to takiego?
2. Kwasy omega-9 – jakie to kwasy?
3. Kwasy omega-9 – zadania
4. Kwasy omega-9 – suplementacja
5. Kwasy omega-9 – dawkowanie
6. Kwasy omega-9 – gdzie kupić?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Kwasy omega-9 – co to takiego?
Omega-9 to jednonienasycone kwasy tłuszczowe charakteryzujące się ostatnim podwójnym wiązaniem w łańcuchu węglowym, które zlokalizowane jest przy dziewiątym atomie węgla, licząc od końca łańcucha węglowego. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że nasz organizm jest w stanie samodzielnie je wytwarzać.

 

2. Kwasy omega-9 – jakie to kwasy?
Kwasy tłuszczowe omega-9 to kilka różnych kwasów tłuszczowych. Za najważniejszego przedstawiciela tej grupy uważany jest kwas oleinowy, który znajduje się w wielu produktach spożywczych. Jego doskonałym źródłem są:
– oliwa z oliwek,
– migdały,
– olej rzepakowy,
– smalec.

 

W grupie kwasów omega-9 wskazać należy również kwas erukowy oraz kwas nerwonowy.

  Fabryka Siły Sklep

3. Kwasy omega-9 – zadania
Podkreślić należy, że kwasy omega-9 to cenny składnik w diecie każdego człowieka. Prowadzone licznie badania pozwoliły stwierdzić, że mogą stanowić element profilaktyki chorób układu krwionośnego, a także otyłości. Istotne są jednak proporcje pomiędzy poszczególnymi kwasami tłuszczowymi dostarczanymi do organizmu w posiłkach oraz suplementach.

 

4. Kwasy omega-9 – suplementacja
Na rynku bardzo trudno znaleźć suplementy, które zawierają wyłącznie kwasy tłuszczowe omega-9. Są one natomiast dodawane do najróżniejszych preparatów, których zadaniem jest dostarczenie nienasyconych kwasów tłuszczowych. Stanowią one ważny dodatek także do wielu odżywek i suplementów diety przeznaczonych dla sportowców. Chodzi między innymi o odżywki białkowe oraz białkowo-węglowodanowe.

 

5. Kwasy omega-9 – dawkowanie
Jeśli chodzi o dawkowanie kwasów omega-9, to nie ma ustalonych precyzyjnych wskazówek. Specjaliści z zakresu żywienia i zdrowia człowieka podają jednak, że zalecane dzienne spożycie kwasów omega-9 odpowiada ok. 2 pełnym łyżkom wysokiej jakości oliwy z oliwek. Spożywanie kwasów omega-9 sprawia, że istotnemu obniżeniu ulega poziom cholesterolu całkowitego. Jest to czynnik, który odgrywa ogromną rolę w profilaktyce chorób układu krążenia i otyłości. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe ułatwiają również istotnie kontrolę poziomu cukru we krwi. Mogą wpływać pozytywnie na wrażliwość tkanek na insulinę.

 

6. Kwasy omega-9 – gdzie kupić?
Odżywki zawierające między innymi kwasy omega-9 są obecnie powszechnie dostępne. Ich zakup nie nastręcza najmniejszych nawet problemów. Wystarczy udać się do sklepu z odżywkami i suplementami diety dla sportowców i osób aktywnych fizycznie, aby znaleźć przynajmniej kilka produktów zawierających w swoim składzie kwasy omega-9. Warto pamiętać, że dzisiaj takie odżywki można kupować zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Te drugie to szczególnie korzystne rozwiązanie dla osób, którym bardzo zależy na czasie.

 

Kwasy omega-9 korzystnie wpływają na nasz organizm. Bez wątpienia warto zrobić wszystko, aby nigdy ich w organizmie nie zabrakło. Jednym z rozwiązań jest suplementacja odpowiednią odżywką.